Gå til innhold

Hva slags maskin til grafisk design?


Anbefalte innlegg

Hvis prisen er det springende punktet vil du nok få mest ytelse for dine penger ved å velge en bærbar PC fremfor en bærbar Mac.

 

Bruker Photoshop / Illustrator / Quark X-press på Mac på jobben og har PC-versjonene hjemme. Disse programmene er så godt som identiske når det gjelder menyer / funksjonalitet at plattformen de kjøres på (altså Mac eller PC) strengt tatt ikke spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Det med at Mac er stabilt er bare noe piss , har rivd meg en del ganger når maccene på skolen plutselig går ned, helt uten grunn.



 

Hei Mikkel!

 

Du har tydligvis ikke forstått særlig mye. Vet ikke hvilken skole du går på, men når hver eneste student setter sine personlige innstillinger( uten å ofte vite hva de gjør) så sier det seg selv at maskinen blir ustabil. I tillegg er det kanskje er masse brukere hver dag på maskinene og det blir det ofte lastet ned masse unyttig stæsj man ikke trenger.

Når du er alene på maskinen din hjemme, da er det helt annerledes. Sier seg vel selv...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 12:49, [L]337-Zonic skrev:

Hei,


kommer test av Znote 2002 (Znote 2001 er jo avleggs) hvert øyeblikk på siden vår.



 

 

Teste Mac ibook/Powerbook VS. x86 bærbar+MS ? :smile:

Så vi får avgjort det en gang for alle, men da må dere se på alle aspekter ved produktet, brukervennlighet og alt sammen..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 14:12, t-paul skrev:

Hvorfor heter det Mac-design? Er det helt tilfeldig? hehe.. Har aldri hørt om noe som heter "PC-design"


PC-designer er vel en som er flink til å modde kabinett :smile:

 

Ellers syns jeg uttrykket Mac-designer er litt teit, burde kunne gå an å finne på noe mer nøytralt og beskrivende. Kan heller ikke si til bestemor at man er Mac-designer eller Mac'er, hva betyr det liksom?

 

Men for de fleste er jo Mac nettopp synonymt med design. Men det kan jo slå ut begge veier - tenker da på at Apple har satset mer og mer på server-markedet i det siste, med nye kraftige modeller, OS X, WebObjects osv. Da er det greit å få frem at Mac kan brukes til andre ting enn design.

Lenke til kommentar

Det er jo litt merkelig at det heter Mac-design.. når det i følge endel folk "ikke er noe vits å kjøpe Mac i dag, bare for den grafiske designen sin del"

 

Hvorfor har de fleste profesjonelle grafiske byråer nesten bare Mac platform?

 

Er de intetanende idio*** hele gjengen? :smile:

 

Ironisk?

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-29 17:04 ]

Lenke til kommentar

Kan til dels være enig i at skole mac`ene blir utsatt for en del ja, og det er helt klart en grunn til ustabiliteten. Har også jobbet på et reklameburå der jeg brukte mac, og jeg syntes at den også var både treg og ustabil. Kanskje jeg bare har vært uheldig med de jeg har prøvet, men spør du meg så er det mer økonomisk at kjøpe et pc, spesielt når man har dårlig råd som student.

 

Og hvorfor grafiske arbeidsplasser stort sett bare bruker Mac, er vel fordi de ikke vet bedre, "man må jo bruke det samme som de andre bruker...". Det er vel stort sett for maskin-designets skyld de bruker mac, og at det er den maskinen som man startet å bruke i grafisk design, da det var den beste i "gamle dager". Nå er det ikke store forskjellen på ytelse, men det er det på prisen.

 

Ellers vil jeg tro at i fremtiden, vil nok fler og fler byråer gå over til pc`er, ser allerede tendensen til det her i danmark. Dette henger nok også sammen med at reklame brasjen går dårligere tider i møte (må begynne å tenke økonomisk), og at webdesign har blitt en en viktig del av et reklamebyrås hverdag (oftest pc som ordner web-delen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...