Mokkisjeva Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har kjøpt meg nye komponenter til pcen, så etter at jeg byggde pcen tenkte jeg at jeg skulle formatere også. For å få ett raskt å nytt oppsett, mn det visere seg at min "drøm" gikk i dass. Jeg har innstalert SP2 og tror det kansje kan være pga den pcen er så treg. Det føles ut som om jeg har noe på kopiering (dere hvet selv hvor treg pcen blir da) +at pcen min skulle være noe uoppgradert fra 98. Jeg trodde først det var varmen, for pcen min kan bli ganske varm. Så jag hadde pcen av i flere timer med CPU for seg selv. Så når jeg kobla til igjen så var det garantert ikke varmen. Så starta jeg pcen, men Windows hang seg i loadinga. Etter ett par mil restarter fikk jeg endeli komme inn i Windows. Å da var det verre enn aldri før.... er det noen som hvet hva jeg kan gjøre for å fikse? (har sett på "Bruk av CPU" og "Bruk av vekselfil" og den er ligger under halvparten) Lurer du på hva PC spec`a mine er så kan du lese det på profilen min Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det første som slo meg var RAMen, men du har jo 1024 mb RAM... Så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Kan det være noe med at alle hardiskene nesten mine er fulle? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kan det være noe med at alle hardiskene nesten mine er fulle? Kanskje. Defragmentert nylig? Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Nei, har ikke Defragmentert i det hele tatt.... Men nå finner ikke Windows den ene hardisken heller.... er ikke mulig... men men.. Får håpe defag hjelper Endret 21. november 2004 av Sjeva Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Det hjelper å ha plass til overs til swap filer da.... ellers klager windows noe ustyrlig... Altså veeeeldig greit å ha minst et par gb ledig på c: disken eller den disken du da har windows lagt inn på... evt. endre innstillingene for swap fil i "system" i kontrollpanel... men det kan være litt småfarlig har jeg hørt, så det er nok bedre å bare gjøre ledig no plass på windows disken... Edit: Defrag burde hjelpe noe... Endret 22. november 2004 av arsvendg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Altså veeeeldig greit å ha minst et par gb ledig på c: disken eller den disken du da har windows lagt inn på... evt. endre innstillingene for swap fil i "system" i kontrollpanel... Swap-filer tar plass, men et par GB? Nei du! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Swap-filer tar plass, men et par GB? Nei du! Jaha ? Microsoft anbefaler å bruke 1,5X RAM til swapfil/paging fil. Så, har du 1GB RAM vil det tilsi 1,5GB diskplass til swapfil/paging fil, har du mer, blir det fort ett par giga til swapfil/paging fil. Uansett er det lurt å ha ledig diskplass på disken, selv har jeg alltid minst 5GB ledig bare for å være sikker. Dersom diskene er mer eller mindre fulle må du regne med at systemet går totalt i sirup. Er du sikker på at alle de riktige driverene er installert ? Har du noen unødvendige programmer som starter med windows ? Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ble så sali forbanna, så jeg formaterte heller bare hardiskene. Men den ene hardisken høres ut som enn jetmotor... Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ble så sali forbanna, så jeg formaterte heller bare hardiskene. Men den ene hardisken høres ut som enn jetmotor... jetmotor... ugh... det høres dårlig ut ass... Den ville jeg prøvd å få tatt backup av (hvis du har no viktig der... men du har formatert, så kanskje ikke (?)).... er jo ikke særlig dyrt for en ny harddisk med god plass... Og hvis den var del av "de nye komponentene" du kjøpte, så har du kanskje garanti på den enda å... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå