Gå til innhold

Overklokking av OCZ PC3200 Platinum Revision 2?

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter på et par med disse brikkene! Og siden alle snakker om at de er så overklokkingsvennlige, tenkte jeg å klokke litt selv!

Men, det jeg hittil har gjort er å gå inn i BIOS og endre volt'en til 2,8v og endre frekvensen fra 200MHz til 333MHz! Så kommer det jeg virkelig lurer på: nemlig hvorfor det da står 165MHz i CPUZ! Det burde jo ikke det! Eller?

Da 400MHz er MAKS og den default sto på 200MHz lurer jeg litt på hvordan man overklokker minnet? Noen som vil gi meg noen tips?

Mitt andre spørsmål: Når vet man ast rammen ikke tåler mer? Slår maskinen seg av og "redder" brikkene? Eller blir brikkene ødelagte?

Hadde vært hyggelig med raske svar i dag :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må øke HTT. Hvis du setter rammen slik du gjorde istad (velge mellom 200/166/osv), så vil du øke mhz på rammen i takt med HTT.

Dvs at hvis du setter rammen til 200, og øker HTT til 210, så vil rammen da kjøre 210.

Setter du rammen til 166, og setter HTT til 210, så vil rammen kjøre på 175 eller rundt der. Kjører da asynkront (eller hva det nå heter).

Pcen slår seg nok av før du klarer å drepe de brikkene der. Er vel størst sjans for å drepe dem ved volt modding/for høy spenning, og tipper du ikke har gjort det ;)

Kjører selv samme brikkene på 275 med 2,85 volt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...