hopless Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Sett at jeg 1. kopierer film over fra kameraet til premiere pro i dv.avi kvalitet. Deretter redigerer jeg det som trengs, og så 2. eksporterer jeg som dv.avi og åpner denne i after effects. Legger til de ønskede effekter der og 3. eksporterer som dv.avi og åpner denne igjen i premiere pro og legger til tittler div småpuss osv og 4. eksporterer denne til tape igjen. Har jeg da fått noe kvalitets tap? DV avi er jo komprimert, så burde jeg eksportert til rå.avi på punkt 2. eller blir det ikke kvalitetstap når man gjør det på denne måten? Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Tror ikke det blir kvalitets tap her nei Men er ikke helt sikker, får nesten å se om noen kan bekrefte dette Endret 21. november 2004 av yrjan Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Joda, du får kvalitetstap. Både DV og motion-jpeg gir kvalitetstap. Ikke så veldig mye, og jeg vet ikke i hvilken grad det blir merkbart. Prøv deg frem, eller bruk en tapsfri codec for mellomlagring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå