Gå til innhold

Skuffende Gainward GeForce 4

TVPR

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ikke så lenge siden et GeForce 4 Ti4600 fra Club 3D. Dette kortet rocka toatlt! Desvere var jeg så dum at jeg solgte det igjen, og kjøpte Gainward sitt største Ti4600, det med firewire og hele pakken. Dette har svakere ytelse enn Club 3D-kortet, også mens de begge var overklokket. Hvorfor i all verden skjer dette? Gainward sitt kort kjører jo med høyere klokkefrekvenser som standard, og overklkket er det også en del høyere. Nå får jeg ca. 10100 3DMarks, mot 10398 med Club-kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nix... Vel, på en måte. Installert nyeste Detonatorer på nytt, samme som jeg brukte forrige uke, med Club sitt kort.

Ikke vil Gainward-kortet la seg kjøres _stabilt_ høyere enn Club-kortet heller, noe jeg fant ut i går kveld.

Som minner meg på, man burde kanskje oppdatere signaturen.. jaja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gainward kortet er et at de beste kortene på markedet, oss onkel Tom har de testa 11 kort tror jeg det var og Gainward kom på andre plass eller var det første.

Gainward hadde en veldig god bildekvalitet, og det ville overklokke seg godt siden det har god kjøling

men jeg har jo ikke sett Club 3D sitt kort men jeg vil ikke kalle kortet dårlig

har du de siste driverne fra Gainward selv, og Detonator 29.xx

Lenke til kommentar

Jeg vet at på hercules all in wonder kortene (ati 8500) er det fire wire tv ut og inn + noe mer som jeg ikke husker helt hva var.

Disse kortene fikk mindre 3d marks enn andre kort med ati sin brikke.

Da var grunnen at det andre ekstrautstyret "stjal" litt ytelse, noe som virker ganske logisk.

Det er sikkert grunnen. For på det club 3d kortet var det ikke så mye ekstra utstyr som på gainward? ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...