Minnow Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei Jeg skal ha meg en ny gamer PC, skal være AMD64, hardisk har jeg, skjermkort har jeg 0 peiling innen og like lite innenfor hovedkort. Hjelp meg! Mvh Vegard Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det kommer an på hvor mye du er villig til å betale. Dessuten: er harddisk alt du har? Har du tastatur, mus, skjerm, CD-Rom etc.? Presiser litt nærmere, så skal jeg gi deg et konkret forslag, som andre kan gi tilbakemeldinger på. Lenke til kommentar
Minnow Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Har alt utenom HK, CPU, skjermkort, 1540MB DDR-DIMM 3200 holder vel? Hva anbefales. Legger meg nå så svarer ikke asap da Mvh Vegard Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Vel, jeg anbefaler deg å kjøpe et Nforce 4-hovedkort, evt. et annet hovedkort for AMD 64 som støtter PCI-Express (Via K8T890, evt. Ati ett eller annet). Grunnen er ganske enkelt den at det gir deg bedre oppgraderingsmuligheter på grafikkortfronten senere. Dette har ikke kommet ennå, men kommer i løpet av de neste ukene. Nforce 4 Ultra er å anbefale, hvis du ikke er villig til å satse på et kort med støtte for SLI. Jeg vil regne med at dette Ultra-kortet er bra: MSI K8N Neo4 Platinum - Jeg kan ikke garantere det, og du må vente og se på tester etc. når det kommer. Mht. prosessor, voilà: AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' - Grunnen til at jeg anbefaler dette, er at det er billig og ekstremt overklokkingsvennlig. Hvis du ikke er interessert i overklokking, vel: det burde du være. og du burde kjøpe denne uansett, siden den gir en uforholdsmessig god ytselse for pengene. For at systemet skal kunne overklokke bra, trenger du bra minne. 512MB holder inntil videre. Det er særlig to minnebrikker som duger, og du kan velge selv: OCZ 512MB EL Platinum Edition R2 eller Crucial BallistiX PC3200 512 MB Mht. skjermkort, gir jeg deg to muligheter: den første koster ca. 1500,- og gir hva man kan kalle tilstrekkelig ytelse i alle spill som hittil er utgitt, mens det andre koster godt over dobbelt så mye, og gir litt i overkant av dobbel ytelse ved krevende oppgaver: Point Of View GeForce 6600 GT og ABIT Radeon X800 XT, 256MB, DVI, Video In / Out - Jeg gjør oppmerksom på at det siste kortet ikke støtter SLI, altså at du ikke må kjøpe det hvis du velger et hovedkort som støtter det. Dessuten ville jeg egentlig anbefale deg å kjøpe et Geforce 6800GT-kort for PCI-Express, både fordi de er billigere, yter dobbelt så bra som 6600GT, og fordi de nettopp støtter SLI. Men disse kortene har ennå ikke kommet, og det er et åpent spørsmål når de kommer, så vidt jeg forstår. Edit: mulig jeg tar feil her. Se her for eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304715&cks=PRL. For hør deg litt om dette. Andre vet sikkert bedre. Lykke til. Endret 21. november 2004 av bureaucrator Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg sitter og vurderer samme hovekort etter at min overklokkede Athlon 2500@3200 begynner å oppføre seg merkelig. Kommer til å kjøpe AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' nå, siden de andre er alt for dyre i forhold til ytelse. Ser imidlertid for meg at det er sannsynlig at jeg oppgraderer prosessoren om et år eller halvannet. Derfor lurer jeg på: Er det fornuftig å kjøpe raskere minne enn PC3200? Vil PC4000 eller raskere klare å henge med lenger? Siden jeg er lei av stabilitetsproblemer kommer jeg ikke til å overklokke maskinen lenger, så jeg trenger ikke å vite hvilket minne som overklokker best. Bare hvilket som vil klare å henge med når jeg oppgraderer prosessor seinere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå