Gå til innhold

Ny optisk leieboer til hyggelig felleskap søkes

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, det er meg igjen.

Som sikkert mange vet er jeg en liten, men kraftig HTPC. Sist gang jeg var i dette forumet søkte jeg etter et skjermkort som skulle leve i fellesskap med de andre leieboerne.

Av mange søknader falt felleskapet for en nydelig liten radeon 9600 som kunne by på viftefri løsning. Denne har glidd inn i felleskapet inntil videre.

Men nå kommer problemet. Den optiske enheten i felleskapet har vist seg å være en ulv i fåreklær. Den er av modellen NEC 3500, og når den får tildelt en oppgave vil den gjerne informere alle i umiddelbar nærhet. Den støyer slik at vi andre faktisk blir litt flaue på veiene av han. Til og med de eneste to små viftene i fellesskapet har reagert på denne vanvittige DVD spilleren.

Dette har nå vært oppe til generalforsamling minst 8 ganger i borettslaget. Vi er dog muligens villige til å gi denne enheten en siste sjanse gjennom å la den få lov å oppdatere sin firmware. Vi påpeker dog at vi er skeptiske til om denne vil oppføre seg bedre etter dette.

Har noen et konkret forslag til å bedre forholdet i bofelleskapet blir vi kjempe glade. Vi kan godt erstatte "heavy rockern", med en mer stillfaren person.

Kan noen tipse oss om er stillegående optisk enhet er vi evig takknemmelige.

Bill.merket.

"det stille gamlehjem"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er drita, hehe.. synes denne posten var artig jeg..

det er jo et godt poeng at rolig og rask ikke henger sammen.. Tviler på at firmware vil endre rotasjonshastigheten for din bråkete leieboer... Må nok til med et program for å få endret den, du vil jo da imidlertidig få en lavere lese hastighet.. men det regner jeg med du er klar over.

-Chief- å dæven nå spinner alt her.. kunne trenge et program for å stoppe denne spinningen..hehe.

Lenke til kommentar

Erru klinkene gal, han er ikke Stein, han er Oivind, hehe.

Det er ikke bare med braakete leieboere i fellesbolaget nei. Har selv hatt en av de. Etter at alle i bostyret ble enig om aa gaa til anskaffelse av lyddoera (cacheman). Her har du muligheten til aa stille ned hastigheten paa CD-drevet. uten problemer,s at det optimaliserer Win 9x og win 2k/xp

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Hvis ikke sofware eller ny firmware duger kan du jo altids kjøpe en plextor.

Jeg hadde en billig sony cd rom som jeg hadde under en uke pga bråk. Da ble det plextor på meg og jeg har aldri kjøpt noe anet senere

Har plextor DVD brenner... Merker ikke så mye til den...

Verre med Yamaha...

Lenke til kommentar

Hei!

Som ad-hoc konsulent i et borettslag må jeg dessverre anbefale dere om å kvitte dere med den støyende leietakeren. Jeg har ved flere anledninger sett at advarsler (firmware oppgraderinger), ikke hjelper på problemet. Hiv ham på døra, evt få ham overført til et annet borettslag der de andre leietakerne er mer tolerante, f.eks blandt ungdommer.

Det er noen etiske (økonomiske), variabler med i bildet. Det å ha investert penger i en leieaker for å så gjøre ham UFB (uten fast bopel), er ikke en god investering.

Jeg har lest en annonse i det glimrende svenske bladet M3, der finner du en mulig ny leietaker med navnet TDK. Han skal være veldig stille og angivelig den raskeste dual layer hjemmebrenneren på markedet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
ser det er en del fine software baserte løsninger her :D

Tusen takk for alle innspill, skal ha generalforsamling senere i dag.

Men hvis jeg skulle velge en annen dvd, hvilken er da mest lydløs?

Anbefaler ikke å kjøpe ny spiller, bruke Nero Drivespeed, fenomenal!

post-62-1101029723_thumb.jpg

Endret av karasjok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...