banzay Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hva slags film er dette? Er den noe kul? Den hadde premiere på fredag, har lest masse om den i avisen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 har hittil bare sett traileren. Lar meg overraske senere hvor bra filmen er på kino Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Nei, men jeg tror faktisk jeg skal ta meg tid til å se den. Virker spennende. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kommer vel til å ikke se den. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den handler vel om noe om hvor "voldelige" alle har blitt etter doom95 kom, eller noe... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Skal nok se den, men når vet jeg ikke. Virker jo ganske kul og interesant. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den handler vel om noe om hvor "voldelige" alle har blitt etter doom95 kom, eller noe... Nja, hele tittelen er faktisk sterkt ironisk, det er vel mer en film som prøver å vise at dagens ungdom ikke er så håpløse som folk tror, til tross for sine feil og mangler. Jeg mener for min del at det blir litt for dumt. Mange av elevene ser jo ut til å være helt idioter. Kjefter på lærerene og spør hvordan lærerene har tenkt at de skal komme inn på skoler med sånne karakterer. NÅr de i tillegg tror at de kan komme noen vei ved bruk av vold og trusler MÅ det jo være mye galt i hodet på dem. Er det lærerene sin feil at de har dårlige karaktere? Kan det faktisk være noen av elevene som ikke har åpnet boken sin i det hele tatt, eller er så dumme i hodet at de ikke skjønner det som står der? Jeg mener seriøst å kunne se et drastisk moralsk forfall de siste 5-10 årene. Jeg var i vår vikar på en ungdomskole, og måten elevene oppførte seg på var helt utenkelig ta jeg gikk på ungdomskolen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kunne gjerne tenkt meg å ha sett denne filmen jeg og. Ikke at jeg tror den er noe spesielt bra men. Jeg som ung begynner å miste troen på unge og så... særlig etter at jeg så miljøet gå fra bra til helt elendig 3 tre årene jeg gikk på min ungdomsskole. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den handler vel om noe om hvor "voldelige" alle har blitt etter doom95 kom, eller noe... Nja, hele tittelen er faktisk sterkt ironisk, det er vel mer en film som prøver å vise at dagens ungdom ikke er så håpløse som folk tror, til tross for sine feil og mangler. Jeg mener for min del at det blir litt for dumt. Mange av elevene ser jo ut til å være helt idioter. Kjefter på lærerene og spør hvordan lærerene har tenkt at de skal komme inn på skoler med sånne karakterer. NÅr de i tillegg tror at de kan komme noen vei ved bruk av vold og trusler MÅ det jo være mye galt i hodet på dem. Er det lærerene sin feil at de har dårlige karaktere? Kan det faktisk være noen av elevene som ikke har åpnet boken sin i det hele tatt, eller er så dumme i hodet at de ikke skjønner det som står der? Jeg mener seriøst å kunne se et drastisk moralsk forfall de siste 5-10 årene. Jeg var i vår vikar på en ungdomskole, og måten elevene oppførte seg på var helt utenkelig ta jeg gikk på ungdomskolen. Er nok ikke lærerne det er noe galt med, heller elevene. Men de skal heller ikke ha all skyld. Støtteapperatet for vanskeligstillte er rett og slett for dårlig, Kristin Clemet har lagt opp dagens skole for dårlig, og stadig flere kommuner på kutte ned på antall lærere for å spare penger. Hvem tror du da det er som gå gå først? Riktig, det er hjelpe/støtte-lærerne som har i oppgave å oppfølge de som har evt. sosiale problemer eller rett og slett bare sliter på skolen. Ikke løye skole-Norge er på veg nedom i dalen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 vi kan innføre Battle Royale Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er nok ikke lærerne det er noe galt med, heller elevene. Men de skal heller ikke ha all skyld. Støtteapperatet for vanskeligstillte er rett og slett for dårlig, Kristin Clemet har lagt opp dagens skole for dårlig, og stadig flere kommuner på kutte ned på antall lærere for å spare penger. Hvem tror du da det er som gå gå først? Riktig, det er hjelpe/støtte-lærerne som har i oppgave å oppfølge de som har evt. sosiale problemer eller rett og slett bare sliter på skolen. Ikke løye skole-Norge er på veg nedom i dalen. Joda, helt enig med deg der. Du tar opp et viktig poeng. Jeg tenker spesielt på fremmedspråklige elever og de problemene mangel på oppfølging fører med seg. Jeg har en mor som tar etterutdanning innen migrasjonspedagogikk og fikk nylig høre om de problemene det norske rammeverket og læreplanen fører med seg her. Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den handler om sikkert det samme som boken schpaaa, av Jonas lambertz-nilssen Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Var på en førvisning av den filmen, ressigøren var der og alt ting . Hun stod å snakka masse om filmen og hadde veldig mye å si om det norske skolesystemet. Ble positivt overrasket over hvor lite de ble påvirket av at det var et kamera i klasserommet. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 vi kan innføre Battle Royale Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 vi kan innføre Battle Royale blir vel litt for voldlig da tror jeg målgruppen blir en annen Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Var på en førvisning av den filmen, ressigøren var der og alt ting . Hun stod å snakka masse om filmen og hadde veldig mye å si om det norske skolesystemet. Ble positivt overrasket over hvor lite de ble påvirket av at det var et kamera i klasserommet. Hvordan var filmen da? Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tydeligvis her at heller få har hørt om Lars Von Trier, som forøvrig er en helt genial regissør. Filmen er utrolig bra og har mange gode punkter og ting i seg og jeg anbefaler alle å se den. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hva har lars von trier med dette å gjøre? Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hva har lars von trier med dette å gjøre? Nei jeg vet ikke... http://www.speranza.no/films/dogumentar/ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Filmen er laget av Margreth Olin på oppdrag av Lars von Trier, etter hans regler for dokumentar, at fading skal f.eks ha et sekund svart mellom og så videre. EDIT: er mye mer, lyden skal ikke gjøres noe med for eksempel. Endret 24. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå