Gå til innhold

NFSU2 har drept 2 skjermkort hos meg!

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje for utrolig ut, men jeg tror faktisk at NFSU2(demo) har

tatt livet av to skjermkort hos meg! Først på laptopen (

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=324553&hl= ) så på min stasjonære!

Edit:

HEr er bildene av hvordan det ser ut. http://home.no.net/suzukixx/files/Diverse/laptop/

Det som er storyen er at jeg satt å spilte nfsu2, på den stajonære pcen, siden laptopen har tatt kveld. Jeg tenker som så at det kan da vel ikke skje på denne pcen også, men det gjøre det! Bildet fryser seg i et par sec, men masse rare farger, og når den deretter restarter seg så er alt helt ødelagt, som man ser på bildene..

Jeg spør dere, skal dette virkelig være mulig?? AKKURAT de samme feilene kom på min stasjonære, helt buggy på skjermen!

Jeg har byttet til et noe dårligere skjermkort i den stasjonære, og da er alt i orden. Konklusjonen min er ivertfall at skjermkortet er røket også her... Helt utrolig, har noen andre opplevd noe lignende?

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teknisk sett umulig at et spill kan gjøre det... Vet ikke, men kan ha noe med at demoen er litt crappy og fucker til windows på en eller annen måte.. Du har ikke prøvd med en formatering da?

som beskrevet i posten om laptopen, så er ALT fucked, helt fra BIOS og utover.. DErfor tviler jeg på at foramt hjelpe.. DEssutn funker det fint med nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
har noen deler på kortet smeltet f.eks? Ble kortet for varmt?..

bare lurer :p

jeg har ikke funnet noen ytre skader på kortet... Men det må jo kanskje ha vært det som har skjedd da, at det har blitt for varmt, rett og slett.. Men jeg trodde jo maskinen skulle låse seg før noe slikt skjedde?

Lenke til kommentar

Ganske sykt må jeg si :ohmy:

Kan jeg be deg slette denne demoen? :roll:

Er virus en mulighet da? Vet ikke om virus klarer å fucke bios, men kanskje...

selv om biosen og sånt er ødelagt, så er nok selve kortet ikke det.

Mitt tips er å få tak i flasheutstyr, slenge i et pci skjermkort

(du lar AGP skjermkortet fremdeles stå i)

og siden pci alltid er first boot device, så vil pcèn boote fra det, men du kan fremdeles skrive til AGP skjermkortet ditt. Og da flasher du i vei :thumbup:

Edit: Stor feil

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Ganske sykt må jeg si  :ohmy:

Kan jeg be deg slette denne demoen?  :roll:

(du lar VGA skjermkortet fremdeles stå i)

og siden pci alltid er first boot device, så vil pcèn boote fra det, men du kan fremdeles skrive til VGA skjermkortet ditt. Og da flasher du i vei  :thumbup:

Edit: leif

sikkert mye bra i det du sier, men som jeg har sakt før, alt er i orden med et annet skjermkort. Derfor regner jeg med at det er der feilen ligger...

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
sikkert mye bra i det du sier, men som jeg har sakt før, alt er i orden med et annet skjermkort. Derfor regner jeg med at det er der feilen ligger...

Ja, jeg går ikke utifra noe annet.

Men uansett hva dette skyldtes, så råder jeg deg til å få tak i pci skjermkort og få flashet kortene dine.

(Fordi det var jo tross alt fra samme spill, så varme o.l blir mindre sansynlig da)

Lenke til kommentar
Men jeg trodde jo maskinen skulle låse seg før noe slikt skjedde?

Normalt skal den pipe som en gærning og eventuelt skru seg av. ;)

Har erfart det før jeg... :whistle:

Det er egentlig ganske merkelig det du forteller om...

Hva slags skjermkort har du nå? Bedre enn før?

Lenke til kommentar

Deuz: Jeg kan selvfølgelig se om jeg får tak i et pci skjermkort, men det er ikke akkurat lett å oppdrive i denne AGP verden ;)

@kd: Det skjermkortet jeg bruker nå er et GF2 ti 64mb ram. Det "gamle" som nå er ødelagt(?) var et GF4400 128mb. Det som også er litt artig er at gf2 kortet kjører spillet nærmest like bra som gf4 kortet :p Det kan seff komme av at prosessoren min setter grensen, duron 1300, men jeg vet ikke ;)

Lenke til kommentar
Høres merkelig ut...

Og ingen ytre skader, så vidt som du kan se?

Hvis du putter i det gamle kortet, blir det funnet da?

Eller dropper pc'en å bruke grafikkortet?

ingen ytre skader som jeg har sett nei.. lukter ikke svidde komponenter heller..

Om jeg bruker det ødelagt skjermkortet så funker det, på et vis, men skjermbildet er ikke som det skal være. (som du kan se i innlegget om laptopen min, som du finner i min første post)

Lenke til kommentar

Foreslår at du redigerer første innlegg og gir oss mer info om hw og storyen bak det hele.

Nå vet ikke jeg om du har utført dette eller ikke, men foreslår at du bruker Drive Cleaner til å slette all nvidia basert for å så installere drivere på nytt...

Lenke til kommentar
Ganske sykt må jeg si  :ohmy:

Kan jeg be deg slette denne demoen?  :roll:

(du lar VGA skjermkortet fremdeles stå i)

og siden pci alltid er first boot device, så vil pcèn boote fra det, men du kan fremdeles skrive til VGA skjermkortet ditt. Og da flasher du i vei  :thumbup:

Edit: leif

Nå roter du fælt her.

Skjermkortet er AGP, VGA er Video Graphics Array, en standard for farger, oppløsning osv, også brukt som kontakten på skjermkort og skjermer, den eldre modellen man finner på de aller fleste CRT. VGA har oppløsning 640x480, med unntak. Jeg vet det er mye mer enn det jeg har nevnt, så, don't bother.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Nå roter du fælt her.

Skjermkortet er AGP, VGA er Video Graphics Array, en standard for farger, oppløsning osv, også brukt som kontakten på skjermkort og skjermer, den eldre modellen man finner på de aller fleste CRT. VGA har oppløsning 640x480, med unntak. Jeg vet det er mye mer enn det jeg har nevnt, så, don't bother.

Å ja. vet det så godt... men så begynner klokken å nærme seg halv tre..

må bare unskylde. skal redigere nå :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...