gamerman Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei Jeg har innstaller SP 2 nå til windows også har jeg intrnett fra ngt. Jeg har åpnet mange porter og disse portene funker i dc++. Burde jeg ha brannmur aktivert ? Har ikke ngt noe slags innebygd branmur og er den disable når jeg har åpnet porter ? Kan brannmuren ødelegge slik at spesielle ting ikke vil vises i min internett explorer eller noe ? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ja Enig... Du har sikkert en bredbåndsruter som kjører NAT, men dette er ikke tilstrekkelig. Bruk firewall software fra en 3.parts leverandør, eller den som er innebygd i SP2. En brannmur vil ikke ødelegge "slik at noe ikke vil vises i IE" Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den brannmuren i SP2 bruker heller nesten ingen prosess, i forhold til andre brannmurer. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Ok , jeg skal registrere Music Match JukeBox 9 her men den sier at jeg ikke er connecta til internett . Kan det være brannmuren ? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ok , jeg skal registrere Music Match JukeBox 9 her men den sier at jeg ikke er connecta til internett . Kan det være brannmuren ? Prøv å deaktivere den da... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Denne firewallen stenger en del Jeg lar den være på til Fredag slik at norton har fått sin siste oppdatering Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ja, du bør absolutt ha Windows-brannmuren aktivert. Med SP2 ble brannmuren krafitg oppgradert, så nå er den på lik linje med f. eks. Norton og Norman. Du kan jo åpne portene som programmene dine trenger! I starten er dette en del jobb, men etter hvert trenger du ikke å tenke på brannmuren en gang. Og ja, brannmuren kan blokkere skript som den ser på som ondsinnede på web-sider, men dette kan lett deaktiveres. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Eneste ulempen med SP2 branmuren er at du (så vidt jeg kan se) ikke kan åpne portranges, men må åpne en og en port (slitsomt). Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Betyr det at jeg nå omsider fikk installert SP2, så kan jeg egentlig avinstallere Norton Personal Firewall? Så jeg kun trenger Antivirus i tillegg, pluss Ad-Aware og andre småprogrammer...? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har åpnet porter og hver gang det kommer et peer to peer/filesharing prog eller noe så spør den om jeg skal block , unblock Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Betyr det at jeg nå omsider fikk installert SP2, så kan jeg egentlig avinstallere Norton Personal Firewall? Så jeg kun trenger Antivirus i tillegg, pluss Ad-Aware og andre småprogrammer...? Ja. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvorfor bruke Windows sin brannmur når man man kan bruke Norton eller PC-Cillin? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Betyr det at jeg nå omsider fikk installert SP2, så kan jeg egentlig avinstallere Norton Personal Firewall? Nei. Poenget er at det ikke er noen vits i å kjøpe en brannmur når man allerede har en grei en innebygd i XP. Men når du allerede har Norton Personal Firewall, så burde du beholde den. Deaktiver XP-brannmuren. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvorfor bruke Windows sin brannmur når man man kan bruke Norton eller PC-Cillin? Øhhh... kanskje fordi den koster penger?!? Men om du allerede har norton, så er jo den selvsagt bedre, i alle fall mer brukervennlig. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvorfor bruke Windows sin brannmur når man man kan bruke Norton eller PC-Cillin? Øhhh... kanskje fordi den koster penger?!? Men om du allerede har norton, så er jo den selvsagt bedre, i alle fall mer brukervennlig. Her er det en som har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå