Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei! Jeg holder på og lage meg en enkel blog! Problemet mitt er att jeg ikke klarer og finne på en smart måte og lage "forhåndsvisning" av det jeg skal poste og fundere litt på hvordan jeg skal ha "les mer" delen! Noen som har lagd dette og har lyst til og fortelle meg hvordan dere gjorde det? Bruker self. mysql til dette! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 JS-løsning. Man kan om du vil unngå js krever det ikke alt for mye kunnskaper ved hjelp av input type hidden . <script type="text/javascript" language="JavaScript"> <!-- Copyright 2000 William Bontrager /* You have permission to use this script for legal and ethical purposes provided the copyright notice, these infomational paragraphs, and the customization instructions are left intact. The author of this script is William Bontrager of http://WillMaster.com/ and http://MasterCGI.com/ The first version was completed January 29, 2001 For additional information about this script, read the article "Putting Form Confirmation Pages Into Popups" linked from http://willmaster.com/possibilities/archives/ */ // There are 6 steps to customizing this script. // STEP 1: // Specify the width and height of your popup confirmation // window. Width = 480; Height = 400; // STEP 2: // Specify whether or not the popup window will be resizable. // (Use 'yes' or 'no') Resizable = 'no'; // STEP 3: // Specify whether or not the popup window may contain // scrollbars. (Use 'yes' or 'no') Scrollbars = 'yes'; // STEP 4: // Specify the URL of the script to receive the form's // contents. Script = 'http://www.gaysir.no/forum/preview.cfm'; // STEP 5: // Specify what happens in the main browser window right // after the popup window displays. It can stay where // it is, go back a certain number of pages, or go to // a specific URL. // If you want the main browser window to stay where it // is, specify 0 (zero). Example: // MainWindow = '0'; // If you want the main browser window to go back to a // previous page, specify how many pages back it should // go (1 specifies the page the user was at immediately // before the form page, 2 specifies the page before // that, and so forth). Example: // MainWindow = '1'; // If you want the main browser window to go to a specific // URL, specify the URL. Example: // MainWindow = 'http://domain.com/page.html'; MainWindow = '0'; // Leave the next three lines as is: Swing = '?'; URL = Script; function ConfirmationPopup() { // STEP 6: // Write down the name of each form element with a name="____" // attribute. This would include any hidden fields, form // fields that may contain user supplied information, and // possibly even the tag specifying the submit button. // For each form field name you wrote down, you will need the // following JavaScript line (replace NAME with the name // you wrote down): // // constructURL( 'NAME', document.myform.NAME.value ); // // When that is done, you are finished with the JavaScript code // customization. constructURL( 'tekst', document.Nytraad.tekst.value ); // END OF JAVASCRIPT CUSTOMIZATION. var att = 'width=' + Width + ',height=' + Height + ',scrollbars=' + Scrollbars + ',resizable=' + Resizable; var pu = window.open('','PU',att); pu.location.href = URL; Swing = '?'; URL = Script; if((MainWindow == '0') || (MainWindow == 'o') || (MainWindow == 'O') || (MainWindow == '')) { return false; } if(MainWindow > 0) { history.go(-MainWindow); return false; } if(MainWindow < 0) { history.go(MainWindow); return false; } window.location = MainWindow; return false; } function constructURL(n,v) { v = escape(v); URL = URL + Swing + n + '=' + v; Swing = '&'; } //--> </script> Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 JS er det bare og glemme Men ellers takk skal du ha Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det du kan gjøre, er som når du forhåndsviser innlegget ditt i forumet her. Du setter opp samme form som når du skriver ny blogoppføring, trykker på forhåndsvis, som viser hvordan det vil se ut, og henter inn formvariablene via det formet du postet, uten at den faktiskt skriver noe til databasen. Dette med les mer funksjon kan vel gå på blogiden i databasen, hvis du bruker database da selvfølgelig, med $_GET[id] f.eks som du skriver til urlen. f.eks blog.php?id=14 så viser den hele teksten fra databasen hvor id er 14. Mulig jeg forklarer litt kronglete, men si i fra, så skal jeg gå nærmere inn på hva jeg mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Forhåndsvisning har jeg nå fikksa Men, om du (LoS) Kunne gått litt nermere inn på hva du mente angåene "les mer" hadde det vert flott! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Les mer: Hvert innlegg i webloggen har en unik id i mysql-databasen. Hvis man under hvert innlegg i oversikten har en link som ser slik ut, <a href="les_mer.php?id=1"> så kan du hente ut all informasjon i en les_mer.php-fil ved å bruke følgende spørring: mysql_query("SELECT * FROM blogg WHERE id = '".$_GET['id']."' LIMIT 1"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå