Gå til innhold

Hvordan arter framerate drop seg?!


Dersan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

24 fps holder på filmer og lignende, der bildene glir inn i hverandre fra før av. Såkalt interlacing. I spill er det nødvendig med en høyere fps for at det skal virke jevnt.

 

Grunnen til at du får framerate drop på konsollspill, noe som egentlig ikke bør være, er at utviklerne heller vil ha pen grafikk, enn at spillet skal takle ekstremsituasjoner. De må prioritere.

 

Hvis utviklerne ikke regner med at du kommer til å oppleve fks. 10 eksplosjoner, flere kjøretøy og mange spillermodeller på skjermen samtidig så får du framerate drop i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
24 fps holder på filmer og lignende, der bildene glir inn i hverandre fra før av. Såkalt interlacing. I spill er det nødvendig med en høyere fps for at det skal virke jevnt.

 

Grunnen til at du får framerate drop på konsollspill, noe som egentlig ikke bør være, er at utviklerne heller vil ha pen grafikk, enn at spillet skal takle ekstremsituasjoner. De må prioritere.

 

Hvis utviklerne ikke regner med at du kommer til å oppleve fks. 10 eksplosjoner, flere kjøretøy og mange spillermodeller på skjermen samtidig så får du framerate drop i en slik situasjon.

Sant det, men trenger ikke mye høyere FPS for at det skal gå flytende. PGR2 har vistnok blitt låst på 30 FPS, og det kjører meget flytende!

Men spill som Halo2, altså first-person-shooter, trenger vel en høyere FPS for å kjøre flytende. <-----mulig jeg tar feil her, og at også halo2 kjører låst på 30FPS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...