Dersan Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg bar lurer på åssen en drop i frameraten arter seg? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det vet jeg ikke , men noe er at hvis det blir for mye som skjer på en skjerm som skjermen eller hardware ikke tåler så begynner framerate drop. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det menneskelige øyet vil se alt fra 24 fps (frames-per-second) og opp som en jevn flyt, men så fort spiller dropper under 24 fps vil det oppfattes som tregt og hakkende. Altså har man fått en framerate dropp! Gode eksempler på dette er f.eks. GTA:SA og Killzone! Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 24 fps holder på filmer og lignende, der bildene glir inn i hverandre fra før av. Såkalt interlacing. I spill er det nødvendig med en høyere fps for at det skal virke jevnt. Grunnen til at du får framerate drop på konsollspill, noe som egentlig ikke bør være, er at utviklerne heller vil ha pen grafikk, enn at spillet skal takle ekstremsituasjoner. De må prioritere. Hvis utviklerne ikke regner med at du kommer til å oppleve fks. 10 eksplosjoner, flere kjøretøy og mange spillermodeller på skjermen samtidig så får du framerate drop i en slik situasjon. Lenke til kommentar
m0rphX Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 72 fps trenges for at det skal flyte fint(på PC altså).. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 60 fps holder det.. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 24 fps holder på filmer og lignende, der bildene glir inn i hverandre fra før av. Såkalt interlacing. I spill er det nødvendig med en høyere fps for at det skal virke jevnt. Grunnen til at du får framerate drop på konsollspill, noe som egentlig ikke bør være, er at utviklerne heller vil ha pen grafikk, enn at spillet skal takle ekstremsituasjoner. De må prioritere. Hvis utviklerne ikke regner med at du kommer til å oppleve fks. 10 eksplosjoner, flere kjøretøy og mange spillermodeller på skjermen samtidig så får du framerate drop i en slik situasjon. Sant det, men trenger ikke mye høyere FPS for at det skal gå flytende. PGR2 har vistnok blitt låst på 30 FPS, og det kjører meget flytende! Men spill som Halo2, altså first-person-shooter, trenger vel en høyere FPS for å kjøre flytende. <-----mulig jeg tar feil her, og at også halo2 kjører låst på 30FPS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå