Gå til innhold

Strømforsyning som følger med i chieftech

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på om den er sterknok til å forsyne systemet mitt... har tatt systemet mitt i kalkulatoren og fikk at det ville ta ca. 329W

men så kommer spørsmålet:

Er chieftech sin 360W strømforsyning stabilnok til å klare å drive dette systemet? er det stabilnok strøm til at dette går bra eller kommer det til å gå rett på durken?

EDIT: må også nevne at jeg kommer til å overklokke litt. (men ikke av den ekstreme typen)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg er litt usikker på om den er sterknok til å forsyne systemet mitt... har tatt systemet mitt i kalkulatoren og fikk at det ville ta ca. 329W

men så kommer spørsmålet:

Er chieftech sin 360W strømforsyning stabilnok til å klare å drive dette systemet? er det stabilnok strøm til at dette går bra eller kommer det til å gå rett på durken?

EDIT: må også nevne at jeg kommer til å overklokke litt. (men ikke av den ekstreme typen)

De kalkulatorene viser ikke alltid like rett.

Du greier å kjøre endel på en Chieftech 360W psu, selv kjører jeg:

Penitum4 [email protected] @ 2.0V (skal bli ca 120W)

Ge-Force 4 ti-4200 @320/540 1.6V (70-80W?)

2 harddisker

cdrom

5 vifter, 1 katode og 2 termometer.

I denne psu kalkultatoren endte jeg opp på 339W, men det var med cpu og gfx på originalhastighet.

Hvilket system skal du bruke psuen på da?

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

tror psu`en din vill takle det, men har du noe spenn til overs invester i en ny psu :yes: for går psu fyken kan den ta med seg mye mer! og om du oppgraderer har du psu om du skulle oppgradere systeme ditt!

Lenke til kommentar

hm.. du sier noe, men for en gutt som ikke tjener noen ting som har spart i lang tid, så klarer ikke han å vente så lenge at han får råd til en psu :p men utifra det Yngvejos sa så er jeg temmelig sikker på at den skal holde.. og dessuten, blir psu for liten så har jeg en 250W liggende som sikkert kan modifiseres, men den støyer fælt :(

Lenke til kommentar

Ok, du har:

ASUS A7N8X DELUXE

AMD xp2800+

1 GB PC3200 DDR

CREATIVE RADEON 9600

MAXTOR 80 GB IDE

MAXTOR 160 GB S-ATA

MAXTOR 10 GB IDE

DVD-brenner

NEC 1760NX

Jeg har i mitt Chieftek Dragon med 340W PSU:

Msi Pro2-RU

AMD XP2400+

512 MB PC2100 DDR

Geforce 6800 LE

3 Samsung P80 160GB

5 vifter

På det meste har jeg kjørt samme oppsett, bare med 6 disker. Det er stabilt som fy. Ingen overklokking dog.

Edit: PCI-kort - 2 nettverkskort og et Audigy.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...