Gå til innhold

Shuttle SB81P råtass!

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er for tiden i Texas og det er aldri så galt, at det ikke er godt for noe (at Bush ble gjennvalgt) for dollaren raser som et korthus. Jeg har en stund nå siklet på en Shuttle SB81P og finner den her nede til drøye 2500 kr. Da er det bare å kline til! :dribble:

Skal bruke denne lille lekkerbisken i stua, koble den til min NEC LT260 projektor (max oppløsning 1024x768) og 5 DIGRE effekt forsterkere med tilhørende høytalere og blir mitt multimediasenter. Jeg har en intel 2,3 GigHz Dell PC, med 1Gig ram og 240 Gig HD og Radeon 9600 Pro i nett som jeg tenker å bruke som lagerplass.

Når det gjelder pris, så er det ikke så veldig nøye hva det koster, bare jeg vet jeg får valutta for pengene, og ikke blåser mye på lite guffe.

Når det gjelder overklokking, så er det ikke så veldig aktuellt, da mindre varme =mindre bråk, men det går jo ann å prøve litt om det ikke skulle bli veldig varmt.

Men jeg trenger litt hjelp til maten som skal inn i min kommende Shuttle.

Tenker meg en lynkjapp liten hardisk, noen som har erfaring med flash? Har sett IDE CF overganger, slik at man kan bruke f.eks en 4Gig CF brikke som systemdisk, og ha en større disk på nett eller som slave i tillegg. Alternativt en kjappest mulig liten sak.

Videre har Shuttle Intel 915G Express brikkesett. Hva skal man så bruke på dette

Tror jeg går for en Intel 3,2 Gig prosessor men aner ikke hva jeg trenger av minne. Ser at Corsair selger mye parrede brikker, hva er fordelen med dette? Selv lurte jeg på å kjøpe en kjapp 1Gig for eventuellt å suplere med en til dersom dette skulle vise seg å bli for lite i etterkant. Alternativet er å kjøpe to parrede 1 gig'er med en gang.

Er PC 3200 sammenfattende med 3,2 Gig prosessor?? Hva sitter jeg igjen med ved å velge CL2.o istedet for CL3.. og hva er er disse nummerene som blir oppgitt etter CL#, eks CL2.0-2-2-5? Minne er kanskje det vanskeligste her... :hmm:

Grafikkortet som er innebygget vet jeg fint lite om, kan det klare seg med dette i og med at jeg kun kommer til å kjøre 1024x768 oppløsning? Ønsker å kunne dra igang med litt fete spill ala DOOM 3. Det er to PCI ekspress slotter tilgjengelig. Er PCI ekspress bedre enn AGP? Hva er det hotteste på markede med PCIe om dagen?

Håper jeg kan få noen inputs her inne, jeg kan nesten ikke vente med å sette sammen denne, og skru volumet i stua hjemme i norge på max til en 150" skjerm!

Yeeehaaa!

-Bentrik-

Endret av bentrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kikket på følgende:

huttle XPC Barebone System for Socket 775 at 800MHz FSB Intel CPU, Model SB81P

Intel LGA 775 Pentium 4 540 3.2 GHz, 800MHz FSB, 1MB L2 Cache w/ Hyper Threading Technology

CORSAIR XMS Extreme Memory Speed Series, (Twin Pack) 184 Pin 2GB(1GBx2) DDR PC-3200 - Retail Cas Latency: 3-3-3-8 (hva nå enn det betyr?)

NEC 16X Double Layer DVD±RW Drive, Black, Model ND-3500A BK, OEM

Litt overkill med 2 Gig minne eller?

Veldig takknemlig for all feedback. :yes:

Endret av bentrik
Lenke til kommentar

Bruker den ddr eller ddr2-ram? For hvis den trenger ddr2-ram må du kjøpe noe annet. Og jeg ville si at 2 gig minne er litt overkill ja. Og hva i all verden skal du med flash-harddisk? En normal harddisk holder da lenge til en stuepc :p Eller ser den der virkelig rå ut! Heldige du!

Herr Brun

Lenke til kommentar

DDR2 er over 400MHz, eller?

Jeg mener det minne jeg har funnet skulle være DDR-DIMM 184 pin. Om jeg kan bruke DDR 2 på denne barebone pc'en vet jeg ikke.. Lest i flere andre tråder her at forskjellen ikke skulle være allverden med Intel prosessor..

Når det gjelder Flash, så har jeg hørt at du får en veldig kjapp pc, men har ingen personlig erfaring...

Lenke til kommentar

Da er ordren inne. Når man kjøper på nett i USA slipper man unna skatt, så det blir slett ikke ille.

CPU P4/3.2 GHz 800M LGA775 540 RET

$218.00

DDRAM 1GB TWINX 1024-3200C2PRO RT

$250.25

EXT HD 40GB TRANSCEND TS40GSJ25 RTL

$140.00

DVD±RW|SAMSUNG TS-H552B/WBCH BLK

$57.00

BRBN PC SHUTTLE SB81P RETAIL

$408.00

Tilsammen 6800 NOK.

Mangler eventuellt bare et skjermkort. Eller gjør jeg det? Er det noen som har erfaringer med onboardkortet på Shuttle SB81P?

Ønsker minst mulig bråk, skal kjøre maks oppløsning 1024x768 men drar gjærne igang Need For Speed underground 2 eller andre tyngre spill på storskjerm i stua en gang imellom.

I såfall har vi: Saphire ATI Radeon X700 PRO til 210 $ = 1300 NOK, som jo må sies å være bra billig.

Får tak i det meste her, noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Heisann

Jeg er for tiden i Texas og det er aldri så galt, at det ikke er godt for noe (at Bush ble gjennvalgt) for dollaren raser som et korthus. Jeg har en stund nå siklet på en Shuttle SB81P og finner den her nede til drøye 2500 kr. Da er det bare å kline til! :dribble:

Skal bruke denne lille lekkerbisken i stua, koble den til min NEC LT260 projektor (max oppløsning 1024x768) og 5 DIGRE effekt forsterkere med tilhørende høytalere og blir mitt multimediasenter. Jeg har en intel 2,3 GigHz Dell PC, med 1Gig ram og 240 Gig HD og Radeon 9600 Pro i nett som jeg tenker å bruke som lagerplass.

Når det gjelder pris, så er det ikke så veldig nøye hva det koster, bare jeg vet jeg får valutta for pengene, og ikke blåser mye på lite guffe.

Når det gjelder overklokking, så er det ikke så veldig aktuellt, da mindre varme =mindre bråk, men det går jo ann å prøve litt om det ikke skulle bli veldig varmt.

Men jeg trenger litt hjelp til maten som skal inn i min kommende Shuttle.

Tenker meg en lynkjapp liten hardisk, noen som har erfaring med flash? Har sett IDE CF overganger, slik at man kan bruke f.eks en 4Gig CF brikke som systemdisk, og ha en større disk på nett eller som slave i tillegg. Alternativt en kjappest mulig liten sak.

Videre har Shuttle Intel 915G Express brikkesett. Hva skal man så bruke på dette

Tror jeg går for en Intel 3,2 Gig prosessor men aner ikke hva jeg trenger av minne. Ser at Corsair selger mye parrede brikker, hva er fordelen med dette? Selv lurte jeg på å kjøpe en kjapp 1Gig for eventuellt å suplere med en til dersom dette skulle vise seg å bli for lite i etterkant. Alternativet er å kjøpe to parrede 1 gig'er med en gang.

Er PC 3200 sammenfattende med 3,2 Gig prosessor?? Hva sitter jeg igjen med ved å velge CL2.o istedet for CL3.. og hva er er disse nummerene som blir oppgitt etter CL#, eks CL2.0-2-2-5? Minne er kanskje det vanskeligste her... :hmm:

Grafikkortet som er innebygget vet jeg fint lite om, kan det klare seg med dette i og med at jeg kun kommer til å kjøre 1024x768 oppløsning? Ønsker å kunne dra igang med litt fete spill ala DOOM 3. Det er to PCI ekspress slotter tilgjengelig. Er PCI ekspress bedre enn AGP? Hva er det hotteste på markede med PCIe om dagen?

Håper jeg kan få noen inputs her inne, jeg kan nesten ikke vente med å sette sammen denne, og skru volumet i stua hjemme i norge på max til en 150" skjerm!

Yeeehaaa!

-Bentrik-

Skjermkortet i PCen (det integrerte) klarer helt fint 1024x78 oppløsning. Og scorer 1900 poeng i 03, om jeg ikke husker galt. Brukte da SB83G5 og en 3.4EE cpu, men alikevel.. Den sparket fra seg. Skulle holde til det meste vil jeg tro!

Pluss at den har full støtte for DX9.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...