pcgutten Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei! Skal kanskje legge en prob imellom kjernen og kjøleren, men er ikke sikker på om jeg tørr ennå, fordi dette vil sikkert lage noen skraper/riper i kjernen, vil dette ødelegge skjermkortet mitt så det ikke kan virke ? Pcgutten Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det er jo en selvfølgelighet at du vet hva du driver med, altså slik at du er meget forsiktig. Tør ikke å utale meg om hvorvidt riper i kjernen kan skade kortet eller ikke, det er spørs om det ligger på en "heatsink" (slik som på P4) eller ikke. Uansett har den nok ikke generelt godt av noen form for skade. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hva mener du med å "legge en prob"? Tenker du på å legge ei temperatur probe mellom kjerne og kjøler? Det er ikke en spesielt god idé da du får utrolig mye dårligere kontakt mellom kjøler og kjerne, selv med mye goop. Noe som selvfølgelig betyr høyere temperatur på kjernen, som igjen kan bety temperaturer utenfor det kortet tåler. Generelt sett må du være litt forsiktig når du jobber med CPU og GPU kjerner, de tåler relativt lite. Skarpe metallobjekter er ikke ting som passer godt sammen med de. Ei djup ripe kan skade den, men lett kontakt gir ingen skade da det er litt beskyttelse over selve kjernen. Pass på når du monterer kjøleren at du ikke ender opp med mye trykk i ett hjørne av kjerna, men i stedet prøver å skru til skruene litt etter litt jevnt over slik at trykket fra kjøler fordeles over hele overflaten (til enhver tid). Best å være på den sikre sida når alt kommer til alt. NB: Hvis det jeg skriver ikke gir noe mening, kommer dette av tidspunktet innlegget ble skrevet på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå