acon Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei! Har problemmer med pcen min... satt nylig i en hardisk som jeg fikk fra en kamerat, da jeg skulle overføre filer til min hardisk ifra denne. Da jeg satt i hardisken og skrudde på maskinen, men den virket pcen ikke... pcen bootet ikke. Da tok jeg den ut og startet opp på ny, da bootet maskinen, men den restartet. Da blinket et lys på pcen og skjermen ble svart... nå skjer dette av og til etter at maskinen har stått på i en halv time... hva kan være galt? Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har du sjekket at alt sitter i som det skal? Kabler, kort og vifter? Hadde du sikret deg godt mot statisk elektrisitet før du satte i disken? Kan være at du har halveis tatt knekken på noen av komponentene hvis du var borti dem uten å "utlade" deg for statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Loggi Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 ja.....datamaskinen tåler ikke et bytte av hardisk uten installering av software etc. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Når powerled blinker, så blinker den en spesiell kode. Sjekk manualen for Hovedkortet, så finner du ut hva som er galt. Den kan f.eks blinke for Bios feil, ødelagt skjermkort, ødelagt minne, CPU osv. Min blinket når skjermkortet ble ødelagt Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 ja.....datamaskinen tåler ikke et bytte av hardisk uten installering av software etc. ehm... Jo? Har satt inn 4 ekstra harddisk, og aldri trengt å reinstallere windows pga det... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 ja.....datamaskinen tåler ikke et bytte av hardisk uten installering av software etc. ehm... Jo? Har satt inn 4 ekstra harddisk, og aldri trengt å reinstallere windows pga det... Han mener om du bytter system disken, mest kjent som c: Når du legger til flere harddisker, så er jeg veldig sikker på att du ikke må reinstallere! Lenke til kommentar
acon Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Power leden blinker ja når den har restartet... men den starter jo normalt etterpå.. kan spille, se på film, høre musikk osv..... Er bare av og til i spillat den klikker og powerleden blinker Takk for alle svar! Lenke til kommentar
acon Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Ingen som kan kommentere det?? Pcen er helt ny, fikk den for under en uke siden! Kjipt hvis den er ødelagt Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Loggi Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 takker til BUNDY som rettet på meg Lenke til kommentar
Bluecifer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Sikkert blitt noe kluss i Bios... Kan være lurt å sjekke det.. Når du satte inn disken til din kompis, satt du den på "Slave"?? Hvis ikke starter maskinen fra begge og da blir det kluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå