Gå til innhold

Half-Life: HL3 er "offisielt" under planlegging

Anbefalte innlegg

OMG OMG OMG.. NICE!!.. gleder meg til E3 2005  :dribble:

Hehe ja, men hvis de viser noe der, så tror jeg ikke vi vil se så mye av spiller. Tanke på at HL2 ble utviklet i 4-5 år før vi fikk se noe.

Expect much more confirmed info in the build up to this year's E3.

Vi får iallefall høre/se noe da ;)

alså det der er fra mars så de pratet kanskje om E3 04' ?

hmm lol.. tviler litt lol.. trur ikke de ville vis ting fra HL3 før de viste ting fra Hl2 lol ;)

Vi kommer nok ikke til å se HL3 på E3 før 2006. Det er bare 1.5 år til...

Time will show :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper at tilleggpakker til HL2 (eventuelt 3) kan bli med Alex som hovedperson (noe alà Opposing Force og Blue Shift til HL1). Men IKKE at Half Life 3 kommer til å inneha Alex som hovedperson. Det vil ødelegge serien som sagt. Kan sikkert bli et bra spill i seg selv, men skille seg sånn fra resten av serien at en vil tape tilhenger (ikke i salg nødvendigvis, men i fans av serien).

Å bruke Source videre vil medføre en god del mindre utviklingstid. Motoren vil selvfølgelig bli oppdatert en del til da, men tror de har et svært godt utgangspunkt. Håper (og antar) at de fortsatt kommer til å fokusere på gameplayet og fortellerstil som de har gjort frem til nå.

Har tro på Valve, vil anta de ikke tør ta sjansen på å la Alex overta hovedrollen i 3`ern

Faktisk så virker det egentlig veldig logisk.. Å spelle som Alyx etter at de splittes i black mesa east. Det hadde jo verdt helt greit.

Men hvis hun er hovedperson eller delvis hovedperson i HL3.... Så har HL mista en fan.. Å spelle som kjærring hovedperson er noe av det værste jeg veit...

Og ikke bare er hun kjærring.. men har en viss personlighet og. Det har ikke Gordon, sånn at alle kan spelle som han. Å spelle med noen som har personlighet kan ødelegge mye for HL. Frykter også at det skal bli kliss mellom Alyx og Gordon... det hadde kansje vert værre.

Lenke til kommentar
Håper at tilleggpakker til HL2 (eventuelt 3) kan bli med Alex som hovedperson (noe alà Opposing Force og Blue Shift til HL1). Men IKKE at Half Life 3 kommer til å inneha Alex som hovedperson. Det vil ødelegge serien som sagt. Kan sikkert bli et bra spill i seg selv, men skille seg sånn fra resten av serien at en vil tape tilhenger (ikke i salg nødvendigvis, men i fans av serien).

Å bruke Source videre vil medføre en god del mindre utviklingstid. Motoren vil selvfølgelig bli oppdatert en del til da, men tror de har et svært godt utgangspunkt. Håper (og antar) at de fortsatt kommer til å fokusere på gameplayet og fortellerstil som de har gjort frem til nå.

Har tro på Valve, vil anta de ikke tør ta sjansen på å la Alex overta hovedrollen i 3`ern

Faktisk så virker det egentlig veldig logisk.. Å spelle som Alyx etter at de splittes i black mesa east. Det hadde jo verdt helt greit.

Men hvis hun er hovedperson eller delvis hovedperson i HL3.... Så har HL mista en fan.. Å spelle som kjærring hovedperson er noe av det værste jeg veit...

Og ikke bare er hun kjærring.. men har en viss personlighet og. Det har ikke Gordon, sånn at alle kan spelle som han. Å spelle med noen som har personlighet kan ødelegge mye for HL. Frykter også at det skal bli kliss mellom Alyx og Gordon... det hadde kansje vert værre.

Det er bare bullshite at en skal spille Alex i HL3. Vennligst les min redigerte post...

Lenke til kommentar
Har lest at source motoren kan oppdateres og endres enkelt. :)

Det stemmer. Valve har laget den så fleksibel som mulig og kan lett oppgraderes. Blant annet realtime skygger og lys etc...

Men HL3 har da vært visst om lenge.... Valve snakket da om det for over 1år siden..

Lenke til kommentar

Tipper HL3 kommer relativt "kjapt" ... Såfremt Valve satser 100%, og ikke har for mange prosjekter "på si" - som f.eks. ATI-brettene til HL2, TF2 (doh!), osv.

Man må jo huske på at det meste av tida etter Half-Life ble brukt til å utvikle Source + div. andre verktøy som ble brukt for å utvikle HL2. Når man var fornøyd med Source m.m., tok det å lage selve spillet (grafikk, lyd/musikk, animasjon) relativt "kort" tid.

HL3 skal også bruke Source-motoren - kanskje litt modifisert for å utnytte teknologi som f.eks. kommer i DX10 (?), men utover det så er det få nye verktøy man trenger. Ergo, ting burde gå mye fortere enn når man utviklet HL2.

Det er i hvert fall min "spådom" ... ;)

(En del av pratet rundt HL2, Source, og når man fikk fart i utviklinga er tatt fra følgende artikkel på GameSpot: http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Det er det bare og slappe helt av med. For det er det absolutt ingen sjanse for at skjer. Jeg har lest en del om filmplanene rundt HalfLife, og Valve viser interesse, men med en gang Holywood slenger et manus på bordet som inneholder at Gordon forelsker seg av noe slag - så løper de med halen mellom beina minns jeg å ha lest.

Dessuten står det jo i første posten i den tråden her at det ikke skjer!

Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk blir skuffet over at man ikke kommer til å spille som Gordon Freman men som Alyx! :dontgetit: Dette er jo bare ren spekulasjon, men uasnett Freman snakker ikke du ser aldri hele hovedpersonen og har dermed egentlig ingenting å forholde seg til duden jo. Dette hadde man i MGS 1 til (PSX) og når MGS 2 kom til PS2 og han Raiden jævelen dukket opp så ble jo halve spillegleden ødelagt pga at man ikke kune spille som Snake! :p

Lenke til kommentar

Det er det bare og slappe helt av med. For det er det absolutt ingen sjanse for at skjer. Jeg har lest en del om filmplanene rundt HalfLife, og Valve viser interesse, men med en gang Holywood slenger et manus på bordet som inneholder at Gordon forelsker seg av noe slag - så løper de med halen mellom beina minns jeg å ha lest.

Dessuten står det jo i første posten i den tråden her at det ikke skjer!

Det samme har eg lest. Bra sier eg, blir det noe kliss mellom Gordon og en annen så klikker eg på både Valve og manus forfatterene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...