Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med "Dual-Subwoofer"...


Mecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DYNABEL SUB, 20 KG!! til 1600,- !!! Det skal jeg kjøpe, blir min tredje og siste sub, gleder meg til neste lønning :w00t:

Spørs om det blir din siste, blir i så fall flere av samme :p :!:

 

Grunnen er at det visstnok er høy retur prosent på dem i følge en som selger dem.

 

Men du får utvilsomt mye utseende til prisen. ;)

 

mvh

Lenke til kommentar
Det skal være to subber, to høytalere og en forsterker i denne pakken...

 

Det står det på siden iallefall... Skal sjekke det før jeg kjøper noe!

Beskrivelse:

Rockford Fosgate pakkeløsning med 12" subwoofer, forsterker og 6x9" høyttalere

 

 

leste dette , det er det jo ikke nevnt to men ser nede at det står X2 , er jo noe man kanske burde sjekke ja

 

men det virker som en bra pakke

Lenke til kommentar
http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18..._brosjyre_n.pdf

 

DYNABEL SUB, 20 KG!! til 1600,- !!! Det skal jeg kjøpe, blir min tredje og siste sub, gleder meg til neste lønning :w00t:

Jeg har den der suben DY9412, 2stk faktisk. Er ikke mer enn sånn passe fornøyd med de. Har ikke fått det til å funke no spes bra enda etter MYE knoting.

Har RF 1001BD på dem = ca 1150W RMS 2ohm

 

Kassen veier opp i mot 60kg totalt, og er et sant h#lvete å flytte på...den senker også bilen min ca 2cm bak. Den er allerede senket 4cm...

Det er en Vectra A jeg snakker om ja.

 

Det hører med til historien at jeg måtte sende tilbake en av de jeg kjøpte, nettopp fordi spolen brente seg etter ca 10min bruk. Det viste seg å være en produksjonsfeil med en skjevt montert spider-membran. Selvfølgelig fikk jeg et nytt element i retur samt dekket returkostnadene. All honnør til Eltek i den saken :thumbup:

 

DY9412 har imponerende speq's til prisen, men jeg har enda til gode å se det i praksis. Lykke til med bygget Mecko!

Punch HE blir for pinglete vil jeg tro, gå for en større serie :cool:

Lenke til kommentar

Det står på bilradiospesialistens side, RF pakker:

Rockford Fosgate System 1

Rockford Fosgate pakkeløsning med 12" subwoofer, forsterker og 6x9" høyttalere

 

Rockford Fosgate System 2

Rockford Fosgate pakkeløsning med 12" subwoofer, 4-kanals forsterker og 6x9" høyttalere

 

Rockford Fosgate System 3

Rockford Fosgate pakkeløsning med 2 x 12" subwoofere, forsterker og 6x9" høyttalere

 

Det er altså RF system 3 jeg vurderer! System 2 er akkurat den samme, bortsett fra at denne har kun èn subwoofer...

 

Fikk nettopp bekreftet fra Bilradiospesialisten at pakkeløsningen har to subwoofere!

 

Ser ikke så verst ut da!

Endret av Mecko
Lenke til kommentar

RF HE2-12" eller nyeste P3-12" har funket bra i de bilene jeg har montert de i.. det er bare aa sette de i rett kasse til rett bil med passende forsterker (->i lukket taaler de fint 6-700 rene watt) saa dunker de bra og lydkvaliteten er ikke saa aller verst heller..

he2/p3 er faktisk den rf subben som gir mest for pengene, de dyrere trenger bare mer effekt og er ikke saa lettdreven..

 

peerless subben nevnt tidligere er en ekstremt bra sub,men egnet mer for SQ enn lydtrykk..sjol om den faktisk kan oppnaa bra trykk og det med kvalitetsbass...

 

dynabel ville jeg nok hatt aller sist og nederst paa min liste..de er nok ikke saa bra som utseende sier, og som nevnt saa har det nok vert noen returer paa de...

 

kvalitetsbass speiler seg oftest i prisen og faar hva man betaler.. utfra de nevnte subbene ville jeg helst gaatt for peerless`en, men siden det er liten tid til bilen skal pa veien, bruk tiden til aa lete..

 

er ikke vits i aa tenke mye subb og forsterker uten aa tenke paa at man skal gi det strom oxo ;)

 

om du vil ha subbene montert forover i din bil og den har staalhatthylle med nedfellbare rygger maa du sorge for at det blir forseglet og totalt lufttett mellom subbene og bagasjerom..

har bilen loes hatthylle vil du tape bass paa aa montere de fororver, det beste er oppover/nedover eller bakover..eller glassfiberkasser stopt i sidene bak lykter spiller mot siden..skal du da ha to element paa hver side maa de vinkles litt saa de ikke spiller rett mot hverandre..

 

naar det gjelder forsterker saa kan du bruke en 4kanaler forelobig til subbene ,men senere kjope en monoblokk til subbene..en monoblokk er nok det beste aa bruke til subb da den drar litt mindre strom fra batteri enn en vanlig brokoblet 2kanaler..

da er det litt viktig aa tenke paa hvilke subber du maa/kan kjope for aa bruke en viss forsterker..

--kjoper du dvc4ohm subber kan du bruke en 1ohm stabil monoblokk,eller gir mest i 1ohm..

--kjoper du enkeltspolet 4ohm/dvc2ohm subber maa du ha en 2ohm mono stabil forsterker,eller gir mest i 2ohm

 

det som er blitt gjort i den peugeoten er jeg nok litt skeptisk til...ville nok ikke brukt bandpass pa focal elementer..

da er det nok like greit aa hatt en lukket kasse med subbene mot hullet i seteryggen..min mening..har sjol bygd bandpass til biler men nar jeg faar sjangsen skal jeg nok oppsoke personene og bygge om til lukka kasse..

 

ville bare opplyse...

 

mvh, stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...