Erlendz Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Sitter med: Asus A7V8X xp2500+ 512mb kingston 333mhz ram. Sliter ganske mye med ytelsen i HL2 og CS:S. Har fått tips om at det kanskje kunne være noe galt med timings, eller noe slikt i BIOS. Lurer derfor på en par ting angående dette: - Vil timingen automatisk bli stillt på det som er default for minne? Med andre ord er det som står i BIOSEN min helt ok hvis jeg ikke har stillt på noe? - Hva skal jeg stille / Hvordan skal jeg gå fram hvis jeg skal stille disse timingene opp? ` Noen tips? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 du glemte en vesentlig del, hva med skjermkortet? hva slags kort er det? Hvis den i bios står satt opp til AUTO (som regel er det standard) så vil den sette de timingsene som minnet er laget for å kjøre. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 du glemte en vesentlig del, hva med skjermkortet? hva slags kort er det? Hvis den i bios står satt opp til AUTO (som regel er det standard) så vil den sette de timingsene som minnet er laget for å kjøre. Tenkte ikke skjermkortet hadde noe med dette å gjøre, men: Gainward 6800LE @ 16pipelines. I biosen står det: Sdram Configuration: "By SPD" Så da er det rett da? timingene er forøvrig 2,5-3-3-7 tror jeg i hvertfall. Kan det stemme? Er det verdt å stille på de? Hvis ja, hvilke? Og hvor mye? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 ja, da har du rett, skjermkortet har nok ikke noe å si.. jeg kan ikke se for meg at minne timingsene skal ha så alt for mye å si, men 333mhz minne er jo ikke av kjappeste sort da.. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 ja, da har du rett, skjermkortet har nok ikke noe å si..jeg kan ikke se for meg at minne timingsene skal ha så alt for mye å si, men 333mhz minne er jo ikke av kjappeste sort da.. Vet at det ikke er det beste der ute nei, men det bør være bra nokk til å gi meg bedre ytelse enn jeg får. Kan jeg oppnå merkbar bedre ytelse ved å stille disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå