shaho Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei, jeg har en cpu som blir litt varm, det jeg lurte på om jeg burde sett viften slik at den skal blåse på kjølern eller skal den trekke luften opp? takk for svar Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 som regel er det mest effektivt om den blåser PÅ kjøleribben.. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kva er tempen? Kva kjølar har du? Bruke du kjølepasta? Dersom vifta blås ned på kjølaren, vil lufta som vert blåst ned også blåsa på mosfetane? Dersom ja er det best at vifta blås ned. Har du straumforsyning som sug ut rett vedsida vil den suga ut luft som har kjølt ned CPU. Du kan laga ei trakt av papp slik av vifta får luft utanfrå kabinetet. Lenke til kommentar
shaho Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Hei og takk for at du tok deg tid til å svare meg Kva er tempen? tempen er 48grader Kva kjølar har du? finner den ikke, men det er en dårlig en Bruke du kjølepasta? Jepp AS5 Dersom vifta blås ned på kjølaren, vil lufta som vert blåst ned også blåsa på mosfetane? Dersom ja er det best at vifta blås ned. Har du straumforsyning som sug ut rett vedsida vil den suga ut luft som har kjølt ned CPU. Du kan laga ei trakt av papp slik av vifta får luft utanfrå kabinetet. Har du en guid til dette ? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Tror ikke det finnes noen guider til det, men der er lettere enn du tror=) bare skaff trakt (f.eks cola flaske) og fest den til vifta og lag et hull i sidedøra, då synker nok tempen din med flere grader... Eller du kan jo bare kjøpe en ferdig trakt da.. link til trakt fra microplex mvh ballemann =) Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Her er mal på ei trakt eg lagde til mitt forige kabinet. Trakta lagde eg i aluminium. Stiv papp er godt nok i massevis. Den blå frikanten er vifta som var festa på baksida av kabinetet. Den raude firkanten er vifta på CPU kjølaren. Her har du utklippsmal:klikkbart Eg kan målsetta malen derosom det er nødvendig. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Tror ikke det finnes noen guider til det, men der er lettere enn du tror=) bare skaff trakt (f.eks cola flaske) og fest den til vifta og lag et hull i sidedøra, då synker nok tempen din med flere grader... Eller du kan jo bare kjøpe en ferdig trakt da.. link til trakt fra microplex mvh ballemann =) De selger sånne på clasohlson også. Fant den ikke på siden dems, men jeg har ihvertfall sett at de har det til mellom 150 og 200.-+ da slipper du 100-150.- i frakt z1Ob Endret 21. november 2004 av z1Ob Lenke til kommentar
shaho Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Her er mal på ei trakt eg lagde til mitt forige kabinet. Trakta lagde eg i aluminium. Stiv papp er godt nok i massevis. Den blå frikanten er vifta som var festa på baksida av kabinetet. Den raude firkanten er vifta på CPU kjølaren. Her har du utklippsmal:klikkbart Eg kan målsetta malen derosom det er nødvendig. Skal prøve å lage den i juleferien hvis jeg får tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå