Gå til innhold

nødvendig med ny maskin?hjelp søkes

Anbefalte innlegg

hei.

jeg/vi fikk oss en ny pc rundt jul i fjor. Den er det nesten bare jeg som bruker så den seest på som MIN pc. Her er noe info: 3.06 ghz cpu, 1024 ram, radeon 9600 128mbit,dvd spiller osv:)

Nå har jeg veldig lyst på ny pc og lurer litt på å kjøpe meg en ny til jul. Jeg har 16000kr å bruke. Den maskinen jeg har nå brukes som spille maskin og den nye (visst jeg skal ha) skal og vere en spille maskin.

Da er spørsmålet mitt: er det nødvendig med ny spille pc for meg nå? eller burde jeg vente en stund til? Det er ikke aktuelt å kjøpe nye deler til denne maskinen jeg har nå, bare så det er sakt :yes:

jeg takker veldig for svar, men du trenger ikke sette opp noen oppsett, bare svare på spørsmålet mitt :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er alt for nødvendig med ny pc for deg, du kunne oppgradert skjermkortet og spart resten av pengene til ny pc om 3-6 mnd.

Men viss du absolutt vil ha ny spillemaskin nå burde du gå for en AMD athlon 64 CPU, kanskje beholdt minne viss det er bra og et Radeon X800 eller GeForce 6800 skjermkort.

Edit: for sein.

Endret av ersa
Lenke til kommentar

Den PCen du har nå burde jo være mer enn bra nok for deg, utenom kanskje at grafikkortet ikke holder så lenge til spill som kommer fremover - men å kjøpe en ny til jul nå, er vel kanskje ikke så nødvendig.

Men kan du forklare hvorfor du ikke kan oppgradere den du har nå? Den er jo veldig god til spill, og forsatt meget god til fremtidige spill om du bare hadde hatt nytt grafikkort.

Jeg måtte bare si det, selv om du skrev at det ikke er aktuelt. :blush:

Lenke til kommentar

heh, jeg er egentlig litt flau over det :blush:

jeg finner ikke ut hva strømforsyningen heter og specs på den, og dette er en "ferdig maskin" så jeg finner det ut! Det står heller ikke på den, kanskje det er en ide å vente med ny spille maskin til bf2 kommer ut? :hmm:

+ att jeg er litt "redd" for å sette inn ett nytt skjermkort :no:

Endret av genetex
Lenke til kommentar
heh, jeg er egentlig litt flau over det :blush:

jeg finner ikke ut hva strømforsyningen heter og specs på den, og dette er en "ferdig maskin" så jeg finner det ut! Det står heller ikke på den, kanskje det er en ide å vente med ny spille maskin til bf2 kommer ut? :hmm:

+ att jeg er litt "redd" for å sette inn ett nytt skjermkort :no:

Å sette inn et skjermkort skal ikke være et stort problem, hvis du er usikker så er det mange her på forumet som kan veilede deg. Ang. strømforskyningen så vil jeg tro at den skal holde i massevis bare du ikke fra før har stappet inn masse ekstra som hardisker, vifter, lys, o.l.

Men ut i fra de spesifikasjonen du har gidd her, så er jeg ganske sikker på at du vil være best tjent med å bare kjøpe et nytt grafikkort: Det er ikke mye bedre ytelse du får på en 3.6Ghz eller en AMD64 3500+ eller noe slikt. Det er selvfølgelig merkbart på papiret, men hvis du regner på hvor mye penger du vil bruke, så er det ikke verd det.

Ellers er jo 1024MB ram, mer enn nok, og 3.06Ghz forsatt en meget god prosessor. Dessuten så er jo ikke grafikkortet du har nå noe å være flau over heller.

Hvis du ikke vil oppgradere, så vil jeg anbefale deg å vente 4-5 måneder til før du slår til med en ny PC, eller kanskje enda lengre (6-10måneder).

Mvh. Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...