dani2003 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Har overtatt en HP/Compaq nx5000 med WinXp installert. Jeg ønsker å formatere harddisken og legge inn XP på nytt. Problemet mitt er at ikke maskinen booter fra XP-CD'en. Har gått inn i BIOS og der har jeg valget mellom å boote fra harddisk eller fra multibay (der DVD-spilleren står) først. Men selv om jeg velger multibay booter maskina fra harddisken. Noen som vet hvordan jeg kan få maskinen til å boote fra XP-plata? glemte å nevne at maskinen ikke har diskettstasjon, dermed utgår det å lage en bootdiskett. Endret 20. november 2004 av dani2003 Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Har selv en Compaq med slik multibay (eller Devicebay som de så fint kaller det på denne modellen) med uttagbar dvdrom... Får du meldingen om du vil boote fra cdrom stasjon? Du er sikker på at xp cden er helt original? Med det mener jeg at mange ferdigmaskiner, iallefall min, virker å ikke ha egne Windows installasjons-cder men spesialtilpasset gjennopprettings-cd (som på min)... Men selv de skal kunne bootes. Prøvd med annen bootbar cd? Endret 21. november 2004 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 www.bootdisk.com Lag en disk og formater, eller så er det bare å knote inni BIOS. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Trykk inn Esc for å velge boot device. Skal ikke være verre enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå