annie2 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg prøvde meg på å koble en router gjennom en annen. Den nye routeren jeg satte i mellom var en Jensen Broadband Router II. Jeg fikk det ikke til, så jeg gikk tilbake til det gamle oppsettet. Problemet var bare at en av maskinene - som jeg hadde brukt når jeg prøvde å konfigurere det litt sære oppsettet, ikke ville på nettet. Jeg fikk kontakt med routeren uten problemer, og den andre maskinen kom på nett. Men denne gamle Win98 maskinen vil slett ikke på nett. Mulig det skjedde noe når jeg trykket på å klone nettverkskortet, eller var det MAC adressen? Iallefall, jeg har re-innstallert nettverkskortet (som også er av merket Jensen), men ingenting hjelper. Er det noen som har en anelse hva dette kan være? Hvis ikke, er vel format C: /s neste, tror jeg? Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har enda ikke reformatert maskina, men jeg mistenker Mac-adresse problemer. Noen som har vært borte i det? At jeg kan komme inn på routeren, men ikke ut på nettet? Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 ipconfig viser at nettverkskortet fremdeles er satt fast på instillingene for den gamle routeren. Sheesh! Skal google litt og finne ut av å resette den, så skulle det virke. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ser ikke ut som du trenger mye hjelp da -Stigma Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Nei, ipconfig /release_all og deretter ipconfig /renew_all Da ble det bra! Tror den routeren klarte å sette nettverkskortet til sine settinger litt for godt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå