Gå til innhold

Er mannen riv ruskende gal når han påstår at dette er billig


Anbefalte innlegg

Synes kanskje det var litt vel dyrt ja.

Jeg er ingen data gud her men jeg har da klart å bygge min egen pc. Hva synes dere jeg skal forlange for min pc? Sjekk signen......

 

 

----------------------------------------------------

AMD XP 1800 cpu

MSI KT3 Ultra Aru pc333'

512 Mb Twinmos pc 333 ddr ram

Ibm 80 gb 120 gxp

Aopen Hq08 Maxitower

Aopen Geforce 3 ti200 128 mb ddr(med dvi)

Ibm 17 tommers krystallskjerm (0,23 dp)

Creative Soundblaster Audigy.

Keytronic Svart tastatur

SMC nettverkskort.

Sony 12x brenner

Microsoft Intellimouse Optical

Pioneer Slot-in DVD 16x

GLACIALTECH Igloo 2310 cpu vifte

 

7348 poeng i 3DMARK 2001 SE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-30 10:48, antiloop skrev:

Quote:


Den 2002-05-30 02:19, Kjetil Lura skrev:

antiloop kan du forklare hva en svindler er,han er ikke en svindler fordi at han har en stive pris på den dataen

Kjetil


 

Er det så vanskelig og forstå dette da, her selger han en pc som har utgått på dato for lengst! Dette er jo pc komponenter du fint kunne kjøpt selv nytt for en 5-6 lapper. Ok det er greit å kanskje tjene noen penger på div. salg men dette tar kaka! 14 Lapper for brukte datadeler er noe drøyt!!!

er helt enig i at de er drøyt å forlange 14 store lapper for pcen,men han er ikke en svindler fordi at han har en stive pris på pcen,de er du som er en tulling som vil betale så mye for den,kjøper kan ta et lite søk før han kjøper pcen hans for å finne ut hva den er verd.

Kjetil

Lenke til kommentar

Det er kjøpers plikt å orientere seg om tilbudet er bra eller ikke. Så lenge selger er ærlig om pris og hva du får, så er det ikke svindel.

 

De som eventuelt kjøper er derimot noen idioter.

 

Kjøper du noe uten å sjekke prisen flere steder?

 

[ Denne Melding var redigert av: p4power på 2002-05-30 13:10 ]

Lenke til kommentar

Her om dagen snakket jeg med en "vanrlig kjøper".

 

Han har ikke mye peiling på data, og ville kjøpe en datamaskin fra Elkjøp. For der fikk han nemlig kjøpt en billig DVD-spiller og TV (det som han har litt peiling på). Derfor stoler han på at Elkjøp har all-righte priser...

 

Det der er umoralsk.

 

Det du vil at andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot andre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 12:59, DuTTZi skrev:

Jeg har greie på pc og jeg VISTE at ingen som har greie på pc vil KANSKJE slå til. Denne annonsen er beregnet for folk som handler pc på elkjøp. Bruktmarked.no er et bruktmarked for alt mulig rart. Det er ikke bare hardware.no-guter som sjekker innom vettu!


Hehe, det med at "nettverkskortet for bredbånd" er selvfølgelig et "pr" triks. Da tenker elkjøp-folk: "Oj, klar for bredbånd ja! Da slipper jeg det problemet."


Nok en gang:

Denne annonsen er IKKE beregnet for folk som har peiling.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DuTTZi på 2002-05-29 13:00 ]</font>


 

Hmm, Egentlig irriterte denne tråden meg bare litt, men da du skrev at du hadde slettet annonsen, og i samme slengen nevnte noe om at enkelte hadde lagt inn mail adressen din på kjipe sider, så tok jeg en kikk på mail adressen din av ren nysgjerrighet.

Og da stillte jo saken seg plutselig i et veldig annet lys, synes du ikke? Jeg aner ikke hva du gjør borte på gamer.no, men jeg synes jo det er en smule pussig at de er interessert i å ha slike holdninger som du har gitt uttrykk for overfor forbundet med sitt merkenavn.

Såklart kan du innvende at du kan drive på med hva du vil som privatperson, men det er ganske mange som faktisk kunne ha oppfattet mail adressen din som en ekstra sikkerhet for ikke å bli lurt(selv om det tydeligvis ikke er noen grunn til det).

 

Selvsagt har man lov til å kreve hva man vil for pcen sin, men det å aktivt markedsføre noe du selv innrømmer er et dårlig kjøp, spekulativt beregnet på nybegynnere, er skikkelig stusselig. Og spesiellt når store deler av de du henveder deg til (hardware.no sitt bruktmarked blir nok mest lest av hardware.no sine brukere, tror du ikke?) er en del av et community hvor du selv er en av aktørene.

Er dette holdningen når du skriver artikkler også?

 

Bra at du slettet annonsen, en unnskyldning hadde kanskje ikke vært helt borte det heller..

 

joachim

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-06-01 00:38 ]

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Går det an å følge argumentasjonen her? Det er mulig å diskutere hvorvidt dette er svindel og hvorvidt det er et dårlig kjøp. det går derimot ikke an å argumentere for at det er svindel ved å si at det er et dårlig kjøp! :smile:

 

For at det skal være svindel må selger bevisst lyve/holde tilbake informasjon om varen. Å snakke om "god ytelse" etc er så vagt at det er umulig å ta noen på det. Selvfølgelig tar selger det han kan for varen ?!? Mener dere at norge burde selge oljen billigere fordi dagens pris er umoralsk? Nekte å ta imot lønnstillegg fordi lønna er bra nok allerede??

 

K.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 14:50, DuTTZi skrev:

Hysj. Denne annonsen var ikke beregnet for data-friker som kan noe! By the way, dette var kun et eksperiment for å se hvor mye folk vil betale.


 

Riktig,... desverre er det folk som dette,...

 

Jeg trenger ikke lete lenger enn min egen bror som nå har hevet sin ut på QXL (eller noe) for å se åssen det går med blodpris på sin pc,...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...