Gå til innhold

lydkort til innspilling av lyd

Anbefalte innlegg

Jeg driver litt på hobby basis med musikk og nå har jeg tenkt å invistrer i et bra lydkort som jeg kan gjøre optak og redigering med. Kommer til å brukes til opptak av gitar, bass og trommer. i tilleg så vil jeg helst kunne bruke det til spilling av dvd filmer osv.. kan man få i både pose og sekk?

henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har m-audio delta 66, funker knall det.

Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...)

Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med?

en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet.

Lenke til kommentar

Hvis du har et lite budsjett-hint gjør du det lettere for folk å komme med en anbefaling.

M-audio Audiophile, ESI Juli@ (PCIe-kompatibel) E-mu 1212 er alle gode kort. Hvis du trenger mer enn 2 innganger blir det litt dyrere, og da har nok M-audio de mest prisgunstige alternativene. Du bør vite om kortet skal ha mic-forsterkere eller bare linjeinnganger før du kjøper. Hvis du bruker en mixer holder det med bare linjeinnganger, men det er muligens bedre kvalitetsmessig å kjøre mikrofonene rett i lydkortet.

Er du avhengig av best mulig lyd bør du også vurdere eksterne lydkort, siden disse er bedre skermet mot digital støy. ESI Quatafire er et meget godt valg i denne klassen. (men koster ca 4000kr.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg har m-audio delta 66, funker knall det. 

Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...)

Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med?

en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet.

4 sier du, har ikke det 6 innganger da?? Link

Vurderer dette selv, men noen som kan bekrefte at det virkelig har 6 innganger, står jo det på siden til procom.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med dette da:Maudio 1010LT?

Jepp, det er et veldig bra lydkort med gode drivere, relativt gode convertere og mange inn/ut til en ekstremt lav pris! Det har MIDI inn/ut, digital inn/ut og tilogmed wordclock inn/ut! :)

Er du litt mer fancy, så kjøper du 1010-versjonen med breakoutbox. Du slipper littegranne mer støy, og det ser bedre ut... ;) Men har du budsjett, så gå for 1010LT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...