herk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg driver litt på hobby basis med musikk og nå har jeg tenkt å invistrer i et bra lydkort som jeg kan gjøre optak og redigering med. Kommer til å brukes til opptak av gitar, bass og trommer. i tilleg så vil jeg helst kunne bruke det til spilling av dvd filmer osv.. kan man få i både pose og sekk? henrik Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Til opptak som hobbymusiker vil jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496. Et veldig bra lydkort for en rimelig penge. Utmerket til musikk og DVD-avspilling (dog kun i stereo). Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jeg har m-audio delta 66, funker knall det. Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...) Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med? en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet. Jeg vil iallfall anbefale stereo for trommer. Mono-trommer er kjedelig! Lenke til kommentar
larsli Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Sjekk utvalget på Procom. Mye moro å velge i! www.procom.no Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvis du har et lite budsjett-hint gjør du det lettere for folk å komme med en anbefaling. M-audio Audiophile, ESI Juli@ (PCIe-kompatibel) E-mu 1212 er alle gode kort. Hvis du trenger mer enn 2 innganger blir det litt dyrere, og da har nok M-audio de mest prisgunstige alternativene. Du bør vite om kortet skal ha mic-forsterkere eller bare linjeinnganger før du kjøper. Hvis du bruker en mixer holder det med bare linjeinnganger, men det er muligens bedre kvalitetsmessig å kjøre mikrofonene rett i lydkortet. Er du avhengig av best mulig lyd bør du også vurdere eksterne lydkort, siden disse er bedre skermet mot digital støy. ESI Quatafire er et meget godt valg i denne klassen. (men koster ca 4000kr.) Lenke til kommentar
Royal Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 jeg har m-audio delta 66, funker knall det. Det har bare 4 innganger, så hvis du vil ta opp trommer, må du skaffe deg en liten mixer i tillegg..(eller lydkort med flere innganger...) Hvor stort trommesett har du og hvor mange mikrofoner vil du mikke det opp med? en løsning med mitt lydkort vil være å plugge to gitarer og en bass inn i lydkortet og trommer inn i en mixer som går til den 4. inngangen på lydkortet. 4 sier du, har ikke det 6 innganger da?? Link Vurderer dette selv, men noen som kan bekrefte at det virkelig har 6 innganger, står jo det på siden til procom. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 De to siste inn- og utgangene er digitale. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 De to siste inn- og utgangene er digitale. Ok, takk da hvet jeg at jeg ikke kan bruke det. Noen som har erfaringer med dette da:Maudio 1010LT? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Noen som har erfaringer med dette da:Maudio 1010LT? Jepp, det er et veldig bra lydkort med gode drivere, relativt gode convertere og mange inn/ut til en ekstremt lav pris! Det har MIDI inn/ut, digital inn/ut og tilogmed wordclock inn/ut! Er du litt mer fancy, så kjøper du 1010-versjonen med breakoutbox. Du slipper littegranne mer støy, og det ser bedre ut... Men har du budsjett, så gå for 1010LT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå