Laat Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg har to serverpcer her i heimen. En linux pc, og en windows2k pc. Begge pcene har apache. "domene.com" og "sub.domene.com" går til nettverkets ip. Nå har jeg satt NAT opp til at alt på port 80 går til Windowsserveren. Jeg har lyst til at alle som kobler seg til "sub.domene.com" skal gå inn på linuxens webside og at resten går til windows maskeina. Er dette mulig? Siden port 80 går til windows'en, så må den fungere som en slags gateway for LinuxPcen. Men finner ikke noen module i apache som gjør det for meg. -MrPingu Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Du kan bare ha en server som kjører på en port på hver IP. Jeg har sett sånne proxy-moduler før, men kan ikke huske hva det heter akkurat nå. Lenke til kommentar
Laat Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 ahh.. der hadde du navnet den modulen jeg snakker om heter vell "mod_proxy", skal teste det i morra. Det kan jo hende at det er flere som lurer på dette, så legger det ut hvis jeg klarer det senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå