Gå til innhold

Gigabyte S939 hovedkort, overklokking.

jevel

Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for å skifte ut mitt nForce3 250 baserte S754 system til fordel for ett S939 system.

På S754 systemet har jeg en 3200+ 1MB cache og i det nye systemet har jeg tenkt å gå for en 3200+, Winchester.

I den forbindelse er det noen småting som jeg har lest rundt for å finne svar på, men ikke finner konsis informasjon om.

I følge det jeg har sett (grunnen til at jeg skifter), så klokker S939 Winchester mye bedre enn S754. Hvordan er det med minne på S939? Jeg har Kingston HyperX PC4000 minne CL3 i S754 riggen, og det kjøres ned til lusene 380MHz på grunn av minnekontrolleren på CPUen. Vil S939 klare å kjøre minnet på høyere hastigheter?

Ellers har jeg også sett at det billigste S939 kortet fra Gigabyte skal være fullt på høyde med det dyreste. Noen som har prøvd disse og vet? (Eneste forskjell skal visstnok være den udugelige vifta på strømforsyninga til kortet...) Den alene kan umulig være verdt 700,- som er prisforskjellen på de to?

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er Snorreh når man trenger en A64-ekspert, da? :hmm:

Har lest en god del om dette HKet på div. utenlandske fora, og det ser unektelig lovende ut. Jeg lurer imidlertid på om jeg skal bytte ut minnet mitt. Noen som har gode råd til minne for dette oppsettet?

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...