Gå til innhold

raptorhardisk som systemdisk, problemer i install

Anbefalte innlegg

jeg har en "wd 80 gb hd ide " også "seagate 200 gb hd" og jeg har windows på 80 gb min men så har jeg veldig lyst på raptor harddisk! også at jeg skal kjøre på windows ! men hvordan skal jeg få det til når jeg reinstalerer pc så får jeg ikke opp seagate 200 sata disken så jeg må instalere drivern rett inn på windows og restarte pc så kommer 200 gb min fram ! er det biosen som det er noe galt med eller ?

#topic endret til noko meir beskrivande, moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Det var ikke lett å forstå hva du egentlig vil i det første innlegget ditt.

Hvilket OS skal du kjøre? Win XP eller Win 2000 eller?

Uansett, installer OS på Raptor, installer SP2 eller registerhack som angitt under lagringsmedier-> manglende harddiskplass, så får du tilgang til hele disken.

Sjekk administratrive verktøy -> diskbehandling for å tildele stasjonsbokstav.

EDIT : Weee, innlegg nr 1000 :fun:

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

e vel bare SP1 han trenge.... den som gir støtte for store disker...

så egentlig skal det bare være å legge inn sp1 så skal den 200gig disken din funke...

det beste vil jo være å lage deg en sp2 bootable windass xp CD å instalere XP fra neste gang du trenger å instalere XP på ny... så er alt slikt på plass med en gang:)

www.bootdisk.com har noen fine tips å div

Lenke til kommentar

Siden du har an7 så må raptoren kjøre på raid brikka, og den må du installere helt i begynnelsen når windows cd'en starter opp etter bios. På den blåskjermen som kommer opp står det at du må trykke F6 hvis du skal legge inn drivere til sata/raid/scsi osv. Ha driverene på diskett, disse finner du sikkert på abit sine sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...