cyberho Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei, bruker naa linux knoppix paa min b'rbare maskin, det funker greit men kunne tenkt meg aa komme inn paa lokalnettverket her hjemme. hvordan kan jeg gj;re det i knoppix, og er det noe problem at de andre msnkinene i nettverket bruker windows? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kva du meiner med å komme deg inn på nettverket? Er du ikkje kobla til nettverket heime? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 tipper vel på at han vil koble seg opp mot di andre pcene i nettverket. komme inn på di delte mappene osv. siden det er knoppix så er det vel installert samba.. prøv med smb://ip/share ? eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Er så lei av at folk samanliknar det å "komme seg inn på nettverket" med det å komme seg inn på delte nettverksmapper på ein Windows-boks. Veit eg er pirkete. Windows fildeling er ein nettverksteneste akkurat som NFS, FTP, HTTP osv. Du er jo kobla til nettverket og har kontakt med alle noder sjølv om du ikkje bruker Samba for å sei det slik. Endret 22. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er så lei av at folk samanliknar det å "komme seg inn på nettverket" med det å komme seg inn på delte nettverksmapper på ein Windows-boks. Veit eg er pirkete. Du er ikke pirkete Lenke til kommentar
kiios Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) http://www.linmodems.org/ kansje dette vil hjelpe.. er ikke sikker Endret 22. november 2004 av kiios Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) : tipper vel på at han vil koble seg opp mot di andre pcene i nettverket. komme inn på di delte mappene osv. siden det er knoppix så er det vel installert samba.. prøv med smb://ip/share ? eller husker jeg feil? ja, koble seg opp mot de andre pc'ene i nettverket var det jeg ville. smb://ip/share funket ikke, stod bare " connection to host lost" Andre som vet hvordan jeg kan gå frem? : Er så lei av at folk samanliknar det å "komme seg inn på nettverket" med det å komme seg inn på delte nettverksmapper på ein Windows-boks. Veit eg er pirkete. Windows fildeling er ein nettverksteneste akkurat som NFS, FTP, HTTP osv. Du er jo kobla til nettverket og har kontakt med alle noder sjølv om du ikkje bruker Samba for å sei det slik. For meg som ikke har så mye kunnskap om linux/nettverk var det den måten som (for meg) var lettest å formulere det på. Forresten så er det at du er pirkete bare bra. Endret 24. november 2004 av cyberho Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hvis du skriver "smb:///"? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Høyrt om quote-funksjonen? Er vel KDE i Knoppix, og om du skal ha det grafisk bør smb:/// i Konqueror funke. Ellers kan du berre ta: mount -t smbfs //ip/share /mountpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå