Gå til innhold

Julegave til meg selv (Skjermkort og CPU)

Jarod_24

Anbefalte innlegg

Lurer på og oppgradere skjermkortet mitt ifra et Sapphire ATI Radeon 9700 Pro som jeg nå har til et Sapphire Radeon X800 Pro kort

lest litt på forumet og anbefalingene til dette kortet, så at det gikk visst an å softmodde det opp til X800 XT ytelse.

Hvordan går en fra for å softmodde? er samme fremgangsmåten som å flashe bios til et hovedkort? (backup filer, bootdiskett, krysse fingrene og håpe på det beste ;)

Tenkte også på og oppgradere CPU i samme slengen ifra en AMD XP2600+ til XP2300+ er det mye vits idet? Er bare ca 200 Mhz i forskjell, men XP2300+ kjører 400FSB i motsetning til 333FSB som det gamle CPU'en kjører. Bruker Socket A og vil ikke begynne å skifte ut hovedkort akkurat ennå.

Fant både Skjermkort og Prosessor på MPX.no

Skjermkort 3 499,- (http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35208)

Prosessor 1 455,- (http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12307)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte også på og oppgradere CPU i samme slengen ifra en AMD XP2600+ til XP2300+ er det mye vits idet? Er bare ca 200 Mhz i forskjell, men XP2300+ kjører 400FSB i motsetning til 333FSB som det gamle CPU'en kjører. Bruker Socket A og vil ikke begynne å skifte ut hovedkort akkurat ennå.

Ikke kjøp ny Athlon XP, spesielt ikke XP3200+, det er å kaster penger ut av vinduet.

Om du vil beholde socket A-systemet ditt kan du i det minste prøve å overklokke det.

Invister heller litt mer penger i s754/939 HK og CPU, da får du mye mer ytelse for pengene. En Athlon64 3000/3200+ og et nForce3 Ultra HK (s939) kan plukkes opp for 2500-2800,- og vil holde langt frem i tid, ihvertfal mye lengre enn en Athlon XP3200+.

Det fantastiske med det er at s939-forslaget mitt ovenfor ikke koster mer enn én høvding mer enn Athlon XP3200+.

Lenke til kommentar

gi bengen i prosessoren..

kjøp skjermkortet.

legg de ca. 1500 kronene som XP 3200+ vil koste på sparebøssa..

Eventuelt så kan du jo gi faen i skjermkortet (eller gå ned til GeForce 6800 NU, ca. 2500 kr.) og kjøpe et Socket 939 Hovedkort og CPU for tilsammen 2500 kr.

Tror ihvertfall det vil gi ca. samme Benchmark resultater..

ellers så kan du samle på 9700Pro-kortet ditt en liten stund til og heller kjøpe et enda litt kraftigere Socket 939 system..

regner med at budsjettet ditt er 5000 kr.

AMD Athlon 64 3200+ og MSI K8N Neo2 vil vel koste ca. 3000 kr.

legg de resterende 2000 på sparebøssa..

Du får vel kanskje noen kroner til Jul.. Isåfall så har du kanskje råd til et X800 Pro da.. :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...