ZeS Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) HEI PÅ DERE DER UTE!! først og fremst, hvis denne posten er feilposta, kan noen være så vennlige å flytte den? på forhånd takk! Så...rett på sak: Hvis jeg snur halvparten av viftene min(de som blåser ut), vil det da bli undertrykk? hva er "farlig"/"uønsket" med det egentlig? TAKKER PÅ FORHÅND FOR MASSE FINE SVAR!!! MVH: PandoRa Endret 21. november 2004 av am3k Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hvis alle viftene blåser like mye, så vil det være undertrykk hvis det er flere som blåser ut enn inn.. overtrykk skal visst være å foretrekke... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Eneste grunnen til å foretrekke overtrykk er hvis man bruker filter foran alle innsugningsvifter. Ellers er det best med lik luftstrøm inn og ut. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 OK! Men så var det det spørsmålet igjen da..... Hva er bra/dårlig med undertrykk/overtrykk??? Var nå det jeg skulle fram til da.... MVH: PandoRa Lenke til kommentar
ADT Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Undertrykk er ille dersom du er redd for å få masse støv inn i PC'en din, fordi luft hele tiden vil prøve å komme inn i hver eneste åpning i kabinettet. Har du ikke engang luftfilter foran/bak viftene dine, er det derimot ingenting å bry seg om. (Overtrykk vil presse luft ut av kabinettet) Du trenger ikke bekymre deg om hvor mange vifter som blåser ut, og hvor mange inn, men det er viktig å ha god "flow" slik at den varme luften forsvinner på en effektiv måte, uten å varme opp andre komponenter i maskina. Endret 20. november 2004 av ADT Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 OK! da skjønner jeg.... støv bryr jeg meg ikke noe om! rengjør pc'n innvendig ca. 1 gang i mnd.(prøve å få det til en gang i mnd. da.. er ikke altid jeg har tid) har pass flow i pc tenker jeg... har 3x 80mm i front 2x 80mm bak(ved siden av HK)' 1x 80mm i sidedøra 1x 120mm over PSU. + en liten 30x30(eller no sånt) mellom grafikk kortet og lydkortet(bare for å kvitte meg med litt ekstra luft litt fortere) Sjekka temp'n på CPU core nå mens jeg skrev dette innlegget. ca +36-37 celcius... bra?? MVH: PandoRa Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 HEI PÅ DERE DER UTE!! først og fremst, hvis denne posten er feilposta, kan noen være så vennlige å flytte den? på forhånd takk! Den er feilpostet Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 HEI PÅ DERE DER UTE!! først og fremst, hvis denne posten er feilposta, kan noen være så vennlige å flytte den? på forhånd takk! Den er feilpostet Takker og bukker, Natrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå