benknude Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) hvilke forgasser passer til en golf 2 1,6 75hk? noen som vet pris på brukt? jeg har lyst på en brukt forgasser som ikke fusker, den jeg har får jeg høyt turtall hele tiden. er det noen som vet om det er andre forgassere som vil passe i bilen min. Endret 21. november 2004 av benknude Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Skal du ha andre gassere enn den som er original, f.eks. Weber eller Dellorto koster det skjorta. De aller fleste har ikke choke, mao mindre morsom å få start på, på vinteren. Jeg ville satset på en original gasser som er testet 'ok' på en høgger. Koster ca.500,- for en komplett gasser. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 ok. hva er det egentlig som er glalt med alle forgasserene til golf 2? mekanikerern sa at det turtallet jeg får en en standard feil på golf 2 forgasserene. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ok. hva er det egentlig som er glalt med alle forgasserene til golf 2? mekanikerern sa at det turtallet jeg får en en standard feil på golf 2 forgasserene. Ja det er vanlig. Du har sikkert en Solex/Pierburg 2e2 gasser, disse gasserne har endel 'sykdommer'. Problemer med ymse ventiler, tomgangsdysa og choken, er vanlig. Ganske enkelt så har man to typer 2e2 gassere; dem som funker bra, og dem som ikke gjør det. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 2e2 gassere ER ikke gode!... har krangla mye med dem... vokstermostat (på framsida av gasseren, med 2 vannledninger ut) pleier og klikke.. og noen vakuumstyrere på baksida .. .dette gjør at turtallet ofte kan stige til 3100rpm og holde seg der en stund... er noe drit Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hva med å kjøpe repsett og overhale forgasseren? Jeg gjorde det på min solex på fredag kveld, og monterte den igår. Skal starte bilen idag, og høre om den går. Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Weber forgasser fra Ford sierra 2.0 er det en del som bruker, men da må du lage en adapter for at den skal passe på innsuget. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 ca pris brukt på weber forgasser? hvordan lage en adapter? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 beste ville være å kjøpe en flens fra weber selv.... for da passer den perfekt! .. =) Lenke til kommentar
benknude Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) er det noen som vet ca pris på høggeren for en weber forgasser, pluss denne adapteren slik at den passer på bilen min? takker for svar... Endret 24. november 2004 av benknude Lenke til kommentar
benknude Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 snakket med mekanikeren i dag, han hadde ikke hørt om at det gikk an å få en weber forgasser som passet til golf 2 1,6l. han vile i så fall få vite forskjellen på de forskjellige inngangene på weber gasseren og golf 2 forgasseren, fester osv. nevnte jo adapteren, men han hadde ingen anelse hvor man fikk tak i den. noen som vet dette? Heller ikke fått noen svar på ca prisene: brukt weber forgasser og adapteren? (jeg vil ikke kjøpe en forgasser som ikke kan brukes) takker for alle svar Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Her står det litt om weber på 1.6 : http://www.bilforumet.net/showthread.php?s...highlight=weber Lenke til kommentar
benknude Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 takker. men vet du pris på høggeren for forgasseren. og hvor denne adapter kan fås tak i? Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 nei, men sjekk her på www.bruktbildeler.com. Tror nok du må lage adapteren selv. Lenke til kommentar
hqui Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei. Ringe eller sjekk ut hos http://norskbildelsenter.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå