Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bittorrent og linjedeling

Anbefalte innlegg

Jeg har delt internettlinja (2048/248) på tre maskiner. En sitter og laster ned med bittorrent, men hevder at nedlastingshastigheten kun er 2 kb, og dermed burde ikke dette sperre linja for noen. Jeg sitter og er eitrende forbannet, fordi linja blir drittdårlig for oss andre.

Har noen en fornuftig forklaring til meg, hvorfor så lite linjebruk til bittorrent tar fra oss andre så stor linjehastighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel også være mulighet for at han har en haug med adware/spyware på maskinen, slik at hver gang han er på nett så vil det føre til at hastigheten går ned for alle sammen. Vil anbefale ham å laste ned nyeste Ad-Aware SE.

Hadde samme problemet selv, ringte til Nextgentel for å få nyeste firmware da konsulenten påpekte at linjebruken var på ca 98% (2048 linje), og det var kun en maskin på nett som ikke en gang lastet ned noen ting. Hadde brukt et gammelt ad-aware program før, men det fant ingenting, men Ad-Aware SE 1.05 fant godt over 300 objekter som ble fjernet. :blush:

Etter dette har linjen vært MYE bedre!

Forresten, dersom han bare har 2Kb nedlastingshastighet, så burde dere vurdere å åpne noen porter, hvis dere har muligheten til det da...

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar
Det kan vel også være mulighet for at han har en haug med adware/spyware på maskinen, slik at hver gang han er på nett så vil det føre til at hastigheten går ned for alle sammen. Vil anbefale ham å laste ned nyeste Ad-Aware SE.

Hadde samme problemet selv, ringte til Nextgentel for å få nyeste firmware da konsulenten påpekte at linjebruken var på ca 98% (2048 linje), og det var kun en maskin på nett som ikke en gang lastet ned noen ting. Hadde brukt et gammelt ad-aware program før, men det fant ingenting, men Ad-Aware SE 1.05 fant godt over 300 objekter som ble fjernet. :blush:

Etter dette har linjen vært MYE bedre

Det høres mest sannsynelig ut... :w00t:

Feks: tanta min sin pc var helt ødelagt.

kjørte ad aware. "bye bye problemer"

Lenke til kommentar

bruk bitcomet, eller noen andre programmer som du kan sette begrensning på ut hastihgeten, den skal settets til ca 85% av linjekapasiteten ut. Maks load på utlinja vil også føre til at inn hastigheten reduseres. Så det er noe alle burde gjøre.

Bruker en 85% av linja inn og ut 24 timer i døgnet merker en ikke noe ved vanlig surfing. Sitter du å ser på babetråden til dahle så kan det nok gå litt tregt. Skal en derimot spille noe så bør alt settes på pause.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...