Gå til innhold

Nye høytalere, passer forsterkeren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noenlunde tilfredsstillende vil den nok dra dem, men ville anbefale å få tak i noe litt kraftigere, 2 x 150 i 8ohm eller mer :) Pleier selv å regne 1.5 til 2 ganger mer effekt enn elementet/høyttaleren tåler, men så driver jeg mest med PA så skal kanskje holde munn :)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg den nye CLCS høres bedre ut enn V serien. Bassen er mer riktig på CLSC serien , ikke den pløsebassen V serien har. Hvis du kjøper fra en butikk, og ikke på nettet bør du høre på de to opp mot hverandre. Om du kjøper høyttaler ut fra utseende og ikke lyd, er kanskje ikke det så viktig for deg uansett.

Lenke til kommentar

Det vil fungere å kjøre sakene sammen til du får kjøpt en bedre amp, men det vil ikke fungere på langt nær optimalt. Tradisjonelt sett har CV flater som trenger ganske mye kontroll fra ampen; de vil spille "løst" og "ullent" med en amp med for små strømreserver og for dårlig dynamikk.

Kjøp noe større greier du, og skal du kun bruke de to høyttalerne, kjøp heller en bra stereoamp i stedet for en halvgod surroundamp.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg den nye CLCS høres bedre ut enn V serien. Bassen er mer riktig på CLSC serien , ikke den pløsebassen V serien har. Hvis du kjøper fra en butikk, og ikke på nettet bør du høre på de to opp mot hverandre. Om du kjøper høyttaler ut fra utseende og ikke lyd, er kanskje ikke det så viktig for deg uansett.

Hva mener du med pløsebass? En kompis av meg har v15f og de spiller da rimelig pent, selv om han har alt for lite rom iforhold til høytalere. :p

Tror v12f blir bedre, siden det er bedre dynamikk i 12"erne og de forsterkeren takler dem bedre.

Lenke til kommentar

Vanskelig å forklare, men bassen til V serien er ikke bra, synes jeg. Det er mer whoomp og mindre punch. Jeg synes både den gamle DC-serien og den nye CLSC-serien spiller bedre enn V serien. Et 15" element er forresten overkill på de fleste gutterom. Mer rock n' roll med 12", og det gir mer enn nok bass. Bor du i nærheten av en HFK butikk bør du høre på høyttalerene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
15-20 Kvadratmeter.

Da går du for noen bedre 10", evt heller noe med 2x6~8" CLSC-10 er en tusenlapp billigere og vil låte mye bedre i et lite rom og recieveren din vil ikke ha noe problemer med å drive dem.

15" vil aldri bli bra, disse må kanskje stå en god meter fra veggene og da blir plutselig rommet veldig lite, det blir bare buldring og lydbølger i alle retninger.

Lenke til kommentar

Du kan, men her er en annen strategi:

Det du heller kan gjøre er å kjøpe CLSC 10 nå og så sette tusenlappen du sparer i banken. Med renter skulle du da ha råd til et par CLSC-12 når du flytter ut og bruke de to du kjøper nå som bakhøyttalere, da har du plutselig hjemmekino som bør kunne riste deg en del :D

Hvis du har planer om stor leilighet, muskelforsterker og tolerante naboer, så gå for V-15, men det blir ikke godlyd på et lite gutterom fra de.

Lenke til kommentar

CLCS 12 koster jo like mye som V15F da. Så pengene er ikke problemet, men jeg vil bare ha noe som kan kalles HEFTIG hjemmekino, altså, jeg ELSKER bass, det blir nesten aldri nokk, med mindre mellomtone og diskant ikke klarer å følge med. Jeg er ikke en som lytter til musikk, jeg bare hører på den.

Lenke til kommentar

Det du heller kan gjøre er å kjøpe CLSC 10 nå og så sette tusenlappen du sparer i banken. Med renter skulle du da ha råd til et par CLSC-12 når du flytter ut og bruke de to du kjøper nå som bakhøyttalere, da har du plutselig hjemmekino som bør kunne riste deg en del :D

Hvis du har planer om stor leilighet, muskelforsterker og tolerante naboer, så gå for V-15, men det blir ikke godlyd på et lite gutterom fra de.

Er ikke så lenge til jeg flytter ut da. Og 10" er rett og slett uaktuelt, synes ikke de går lavt nokk i frekvens.

Lenke til kommentar

Det du heller kan gjøre er å kjøpe CLSC 10 nå og så sette tusenlappen du sparer i banken. Med renter skulle du da ha råd til et par CLSC-12 når du flytter ut og bruke de to du kjøper nå som bakhøyttalere, da har du plutselig hjemmekino som bør kunne riste deg en del  :D

Er ikke så lenge til jeg flytter ut da. Og 10" er rett og slett uaktuelt, synes ikke de går lavt nokk i frekvens.

Kos deg med rumebass og stående bølger til du flytter ut da ;)

I tilfelle du lurte, jeg snakker av erfaring. Jeg har selv har Cerwin Vega DC-15 i et lite rom da jeg var yngre. Det blir rumlebass og stående bølger. Høyttalerene er for store, eller rommet er for lite.

Lenke til kommentar

Du kan bygge noen enorme kasser og male dem svarte. Plasser en i hvert hjørne....

Seriøst, du kjøper ikke høytalere bare fordi de er store?!?

Jeg ville uansett ikke hatt CV på rommet mitt om jeg fikk penger for det en gang, men det er nå min oppfatning.

SKal du bare ha BASS, så kjøper du en subwoofer.....

Lenke til kommentar
Jeg får vurdere saken etterhvert da. :)

Skjønner hva du mener, jeg vil bare ha det største liksom, uten å gå over stokk og stein og da, clcs 215 blir nokk litt i meste laget.

Forståelig nok det. Det er dog ikke så kult med det største, når en mindre høyttaler ville fungert bedre i rommet ditt.

@erikindre: Konstruktivt innlegg... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...