Glipp Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 t0mm3n^_ skrev: kanskje ett dumt spørsmål,og sikkert spurt om før (har ikke lest hele,isdn'en er treg i dag) det ligger ikke noen HL2 mappe i steamapps mappa mi,har jo spillet.så jeg må lage en? når du starter spillet for første gang så blir den automatisk laget.. ble det iaf til meg.. om jeg ikke husker helt feil da.. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ok,har nemlig ikke startet det ennå. Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 t0mm3n^_ skrev: ok,har nemlig ikke startet det ennå. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det virker som disse tweakene virket litt hos meg, men ikke nok. De av oss som har "stotre og stamme og hakke" problemene sliter nok med det samme problemet, og det lar seg visst ikke løse så lett. For å illustrere: Helt i begynnelsen, når G-man snakker, hakker det mens han snakker. Dette må vel være kanskje den minst krevende delen av spillet. Det som skjedde etter tweakene, var at hakkingen fortsatt er der, men den er bare forflyttet litt i tid. Altså hakker det nå kanskje to sekunder etter der det pleide å hakke før. For å illustrere mer: Jeg har et ganske bra system, men får elendig performance i enkelte sekvenser. Helt på slutten av spillet f.eks. Jeg spiller i 1280x1024, med alt på High(de settingene som spillet selv valgte). 4xAF og 2xAA. På slutten av spillet, spesiellt når man er på vei oppover, og Combines kommer, hakker det så utrolig at det er latterlig. Vi snakker 2 FPS her. MEN... I begynnelsen på Dark Energy, når man kjører "karusellen", har jeg fin flyt, og her skjer det jo mye, pluss at det er store rom det er snakk om. Så det hele er merkelig. Håper bare Valve klarer å finne årsaken og kan patche det. Jeg har alt av oppdaterte drivere etc., og tror ikke det er noe feil her. Jeg kunne forsåvidt leve med hakkinga, hvis det ikke var for at folk med dårligere system skryter av at de kjører med samme innstillinger og aldri dropper under 30FPS noe sted i spillet. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 hvordan får man se FPS?? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 den tekst fila blir bare en tekst fil....ser ikke den blir slik de andre filene i mappa ser ut. Hva kommer dette av?? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 eskarls skrev: den tekst fila blir bare en tekst fil....ser ikke den blir slik de andre filene i mappa ser ut. Hva kommer dette av?? Kopiér den CFG fila som allerede er der og forandre det som er inni der til det som skal være i tweaken. Deretter skifter du navn på den til "autoexec" Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du må gjøre om selve filnavnet til .cfg, men da må du først gjøre slik i XP at du ser filtype navnet. Men for å gjøre det enklere, kan du laste ned den fila jeg legger ved her: autoexec.cfgHenter informasjon... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Fin fin tråd, skal ordne HL2 når jeg kommer hjem, gleder meg Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Litt OT dette, men har noen funnet ut hvordan man får HDR og mer 'glossy' effekter alá demoen Source_HDR02.exe? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) LarsC skrev: Litt OT dette, men har noen funnet ut hvordan man får HDR og mer 'glossy' effekter alá demoen Source_HDR02.exe? -Kan du forklare litt mer hva du mener? Må innrømme at jeg ikke har lest om HDR før, men har søkt litt nå etter at du spurte(og er i ferd med å laste ned den demoen), men så vidt jeg har lest nå, har HDR både med 'bloom' effekt, lyssetting i en scene, intensitet i lys og farger, og forskjellige "gloss" effekter/gjennskinn å gjøre. Så leser jeg at noen savner dette i HL2, men så leser jeg et eldre intervju hvor de sier at dette vil bli implementert i spillet. Hos meg er nesten alt dekket av en gloss shader, alt fra head crabs til Dog til gulv og tak og... diverse. Hanskene dine og pistolen f.eks. Altså slik at det gir gjennskinn av omgivelsene og ser plastikk/metall aktig ut. Men det synes bare under visse lysforhold. Er det dette du mener? I så fall kan jeg ta noen skjermbilder etterhvert. Jeg ser på noen sammenligningsbilder fra Far Cry med og uten HDR, og da mener jeg bestemt at basert på den sammenligningen har ihvertfall jeg HDR enablet i HL2. Sammenlign dette bildet(uten HDR) med dette bildet(med HDR). Jeg mener bestemt at lyset i HDR bildet er slik det er i HL2 for meg. -Kanskje derfor jeg har så råtten performance sammenlignet med andre? Fordi jeg har disse effektene? Eller har alle det? Endret 3. desember 2004 av John P. Lenke til kommentar
esseban Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jammen Skjønner ikke det helt fordi Når eg starter Hl2 så loader den ikke den derre "autoexec.cfg" den eg lagde skjønnar ikke ka som skjer. der viser eg et Bilde Om hvordan mitt ser ut. Godtar hjelp Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 esseban skrev: Jammen Skjønner ikke det helt fordi Når eg starter Hl2 så loader den ikke den derre "autoexec.cfg" den eg lagde skjønnar ikke ka som skjer. der viser eg et Bilde Om hvordan mitt ser ut. Godtar hjelp Du har lagd et tekstdokument, altså autoexec.cfg.txt. Skriv alt inn i notepad, og når du lagrer velger du "Alle filer/All files" og skriver inn autoexec.cfg. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 AFireInside skrev: esseban skrev: Jammen Skjønner ikke det helt fordi Når eg starter Hl2 så loader den ikke den derre "autoexec.cfg" den eg lagde skjønnar ikke ka som skjer. der viser eg et Bilde Om hvordan mitt ser ut. Godtar hjelp Du har lagd et tekstdokument, altså autoexec.cfg.txt. Skriv alt inn i notepad, og når du lagrer velger du "Alle filer/All files" og skriver inn autoexec.cfg. Eller du kan bare kopiere den cfg fila som allerede er der og skifte navn og innhold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå