fxwz Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Skulle hatt en antenne for å koble på bærbaren min slik at jeg slapp å sitte i vinduet for hver gang jeg ville på nett via min venn's wlan.....noen som vet av noen antenner på nettet......på koplett hadde de endel men disse hadd sånn rar ingang.....slik jeg aldri hadde hørt om...noen som har et tips? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis nettverkskortet har antenneutgang, så kan den i prinsippet bruke alle antenner. Det finnes pigtails (overganger) for det meste. Kanskje du kan fortelle oss hvilket nettverkskort eller hvilken type antennekontakt nettverkskortet ditt har? Lenke til kommentar
svingen_the1 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) vis du ikkje har antenne utgang (noe det er veldig kjelden/aldri på laptopp) så har du ein del mulighet...du kan enten hardware mod`e den du har i laptoppen (mini pci) slike er vist ikkje så dyre vis du skal ha ny (300 kr ca får eit 54mbit) eller så kan du kjøpe pcmcia kort med antenne tilkobling.som eg skrivd i den posten her lit dyrt men har tro på det (Ikkje testa enda) 695kr til antenna som er på 11dbi og satser på skal gi meg bedre signal 642kr til nettverks korte som er 54mbit og 11mbit kompatibelt har ikkje funnet så mange kort som er antene kobling på og er på 54mbit. 337 får Pigtail 50cm MC - N male det er den som gjør att eg kan koble på antenna. vis du skal ha 250 cm koster det deg 601 kr da vil du få eit tap på 3.1dbi på 50cm får du eit tap på 0.9 db..... har ikkje så mye pelling på det her så når det gjelder antenna veit eg ikkje om er så bra men tenkte på størelse vs pris men det veit sikert sofTest? Endret 20. november 2004 av svingen_the1 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 svingen_the1: Siden det høres ut som at trådstarter har brukbart signal med standardantennen i vinduet, så virker forslaget ditt som litt overkill. Et standard USB-kort, med en USB-forlengelseskabel vil for trådstarter sannsynligvis gjøre samme jobben, om han ikke har mulighet for tilkobling av ekstern antenne på eksisterende nettverkskort. En USB-forlengelseskabel gir ikke noe signaltap, og koster brøkdeler av pigtail/antennekabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå