Gå til innhold

NDS Direkte følger ikke kjøpsloven?


Anbefalte innlegg

Jeg så en liten reklamebanner på forsiden til hw.no som reklamerer for denne bedriften.

 

Er på utkikk etter ny skjerm, så at NDS Direkte har f.eks Viewsonic VX912 inne på lager.

 

Ser fort over retur betingelser hos denne nettbutikken. Hvorfor det? Jo, om skjermen jeg får har en død pixel, så sender jeg den tilbake siden jeg har 14dagers åpent kjøp (kjøpsloven). Jeg godtar ingen døde pixler..da får jeg heller få smekk for frakt tur/retur

 

Men hos NDS Direkte har de tydligvis sine egene regler for dette?

 

Du kan lese demmes rutiner for retur her.

 

Mitt spørsmål, er dette lov? :hmm:

 

Hvis dette er tilfellet, så skal jaggu ikke jeg bestille noe der :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt de en mail...kan vel ikke forvente å få svar før iløpet av neste uke engang.

 

Jaja, kanskje flere blir klar over dette slik at de forandrer reglementet over til det "lovlige".

 

Det er vel ikke lov å tolke kjøpsloven til egen fordel, eller forandre den etter hva jeg vet.

Lenke til kommentar

Det er riktig som det står i en av postene her at de returbetingelsene du nevner er til bedrifter.

Når det gjelder privatkjøp, så følger vi selvfølgelig kjøpsloven.

 

Vi beklager at det kan misforstås på våre sider, og vi vil rette opp dette.

 

Vi har mottatt din mail om dette, og du vil få svar på den i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå fått meg denne skjermen, og sittet og testen den i et par dager. Er veldig fornøyd med skjermen, gode farger, og kan ikke merke noe spesiellt når jeg spiller, feks Half Life 2. Et godt kjøp mener nå jeg.

 

Men jeg har en død pixel. Dette liker jeg selvfølgelig ikke. I og med at det er helg, har jeg ikke fått ringt hverken produsent eller butikken. Kjøpte den fra databutikken.com og rask levering og btalte 4561,-. Vi får se hva de sier når jeg kontakter dem angående den døde pixlen, benytter meg vel av angreretten hvis det ikke fører noe sted.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også sjekket nettsidene og gått litt grundig i garrantien fra ViewSonic. Det var to punkter der som jeg ble meget glad for å se:

(Klippet fra ViewSonic warranty)

 

1. ViewSonic CRT monitor products are warranted for three (3) years parts (CRT included) and labour, three (3) years “On-Site-Customer-Exchange Service” and fifteen (15) days "Dead-on-Arrival Service”.

 

og

 

Note on Pixel Defect Policy:

For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”).

 

 

Jeg tolker det dithen at jeg da skal få ny skjerm, siden det er en pixel på min som er helt hvit. (Ikke sub pixel defect). Får ringe dem i morgen.

 

Men hvis jeg da har tolket dette riktig, så er man i hvert fall sikkret mot defekte pixler hvis man kjøper en Viewsonic skjerm.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har fått med meg en plass er det ett krav til minst 5 døde pixler på en ny skjerm før man har krav på en erstatning.

 

Hvorvidt man kan benytte seg av angrerett/returrett skal jeg ikke uttale meg om..

Men som Thomas skriver, så har Viewsonic en egen policy på dette. Så om du har én piksel som er helt hvit eller svart, kan du få den byttet. Skjermen, antar jeg, ikke pikselen.

 

Kunde: - Hei, jeg har fått en skjerm fra dere, og det er en helt død piksel.

Viewsonic: - Å, det var dumt. Vi sender deg en ny!

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Det virker slik i hvert fall.

Snakket med Infocare i dag, de som tar seg av garanti saker for Viewsonic i Norge. Han skulle forsikre seg om dette, og sende meg mail med svaret fra Viewsonic. Men må jo regne med at dette lar seg løse.

 

Skjermen, antar jeg, ikke pikselen.

Tror ikke det er mulig å få byttet en pixel på en LCD skjerm. Tror hele skjermen må byttes. Men det hadde ikke plaget meg om de hadde bytta en pixel (hvis det er mulig). Bare skjermen min er feilfri så. :)

Lenke til kommentar

Er ikke mulig å bytte bare en enkelt pixel på en LCD-skjerm. Når det er sagt, så hadde jeg en hvit pixel på laptopen min da den var ny, men etter et par uker forsvant den av seg selv, og nå, nesten fire år etter, har den ennå ikke dukket opp igjen.

 

Men jeg det gikk kaldt nedover ryggen på meg da du nevnte "Infocare" og "retur" i samme innlegg. Har ikke akkurat verdens beste rykte i så måte, har de vel?

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om de før, men her var jo saken ganske klar. Snakket med dem i går, og de hadde dobbelt sjekket med Viewsonic. Jeg får ny skjerm, med returpapirer på den med defekt pixel. Så sender jeg inn den defekte. Så hvor lang tid de bruker på det, går egentlig ikke ut over meg. Kan jo bruke skjermen selv om det er en liten prikk på den.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har fått med meg en plass er det ett krav til minst 5 døde pixler på en ny skjerm før man har krav på en erstatning.

 

Hvorvidt man kan benytte seg av angrerett/returrett skal jeg ikke uttale meg om..

Nei, dette er forskjellig fra skjermprodusent til skjermprodusent. Viewsonic har, om du leser innlegget over deg det slik at om det er snakk om døde sub-piksler, dvs at den lyser i rød, grønn eller blå så må du ha et visst anntal før man får bytte skjerm eller reparasjon.

 

Men om hele pikselen er død, altså lyser hvitt eller sort, så får du ny skjerm med en gang.

 

EDIT: Et tips til trådstarter samt ndsdirekte:

 

Det er angrerettloven som gir deg rett til å angre på kjøp innen 14 dager etter du mottok varen. Ikke kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...