erikstein Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg så en liten reklamebanner på forsiden til hw.no som reklamerer for denne bedriften. Er på utkikk etter ny skjerm, så at NDS Direkte har f.eks Viewsonic VX912 inne på lager. Ser fort over retur betingelser hos denne nettbutikken. Hvorfor det? Jo, om skjermen jeg får har en død pixel, så sender jeg den tilbake siden jeg har 14dagers åpent kjøp (kjøpsloven). Jeg godtar ingen døde pixler..da får jeg heller få smekk for frakt tur/retur Men hos NDS Direkte har de tydligvis sine egene regler for dette? Du kan lese demmes rutiner for retur her. Mitt spørsmål, er dette lov? Hvis dette er tilfellet, så skal jaggu ikke jeg bestille noe der Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Si du vil benytte deg av angreretten og ikke deres returrett. Henvis til det offisielle angreskjemaet og evt. spør de hvorfor de ikke følger de gjeldende reglene. http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blankett...k000-b-n-a.html Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Har sendt de en mail...kan vel ikke forvente å få svar før iløpet av neste uke engang. Jaja, kanskje flere blir klar over dette slik at de forandrer reglementet over til det "lovlige". Det er vel ikke lov å tolke kjøpsloven til egen fordel, eller forandre den etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 NDS Direkte´s betingelser gjelder SALG TIL BEDRIFTER. Har vært en tråd om dette allerede. De har nå åpnet for slag til private, og forbrukerkjøpsloven gjelder selvsagt for disse. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) EDIT: Var litt for rask der. Men det bør presiseres at betingelsene som står gjelder for bedrifter, og ikke for privatpersoner. Endret 20. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Hvor står nå dette? Burde kanskje ha nevnt at dette var kun for bedrift. Jeg søkte på NDS direkte, eneste jeg fikk frem i søkfunksjonen var noe om ram til en Armada M700. Lenke til kommentar
Ndsdirekte.no Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er riktig som det står i en av postene her at de returbetingelsene du nevner er til bedrifter. Når det gjelder privatkjøp, så følger vi selvfølgelig kjøpsloven. Vi beklager at det kan misforstås på våre sider, og vi vil rette opp dette. Vi har mottatt din mail om dette, og du vil få svar på den i løpet av dagen. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 aaaah. .... hehe ... begynte å lure selv når eg leste betingelsene ... men da er jo alt ok Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Iceraven! Da har du hatt denne skjermen (VX912), og sett den og følt på den.. Kan du skrive noen ord om førsteinntrykket ditt? Farger/ gjennomlys/ etterslep? Molo Lenke til kommentar
Thomashw Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har nå fått meg denne skjermen, og sittet og testen den i et par dager. Er veldig fornøyd med skjermen, gode farger, og kan ikke merke noe spesiellt når jeg spiller, feks Half Life 2. Et godt kjøp mener nå jeg. Men jeg har en død pixel. Dette liker jeg selvfølgelig ikke. I og med at det er helg, har jeg ikke fått ringt hverken produsent eller butikken. Kjøpte den fra databutikken.com og rask levering og btalte 4561,-. Vi får se hva de sier når jeg kontakter dem angående den døde pixlen, benytter meg vel av angreretten hvis det ikke fører noe sted. Lenke til kommentar
Thomashw Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Nå har jeg også sjekket nettsidene og gått litt grundig i garrantien fra ViewSonic. Det var to punkter der som jeg ble meget glad for å se: (Klippet fra ViewSonic warranty) 1. ViewSonic CRT monitor products are warranted for three (3) years parts (CRT included) and labour, three (3) years “On-Site-Customer-Exchange Service” and fifteen (15) days "Dead-on-Arrival Service”. og Note on Pixel Defect Policy: For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”). Jeg tolker det dithen at jeg da skal få ny skjerm, siden det er en pixel på min som er helt hvit. (Ikke sub pixel defect). Får ringe dem i morgen. Men hvis jeg da har tolket dette riktig, så er man i hvert fall sikkret mot defekte pixler hvis man kjøper en Viewsonic skjerm. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Såvidt jeg har fått med meg en plass er det ett krav til minst 5 døde pixler på en ny skjerm før man har krav på en erstatning. Hvorvidt man kan benytte seg av angrerett/returrett skal jeg ikke uttale meg om.. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Såvidt jeg har fått med meg en plass er det ett krav til minst 5 døde pixler på en ny skjerm før man har krav på en erstatning. Hvorvidt man kan benytte seg av angrerett/returrett skal jeg ikke uttale meg om.. Men som Thomas skriver, så har Viewsonic en egen policy på dette. Så om du har én piksel som er helt hvit eller svart, kan du få den byttet. Skjermen, antar jeg, ikke pikselen. Kunde: - Hei, jeg har fått en skjerm fra dere, og det er en helt død piksel. Viewsonic: - Å, det var dumt. Vi sender deg en ny! MVH Audun Lenke til kommentar
Thomashw Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det virker slik i hvert fall. Snakket med Infocare i dag, de som tar seg av garanti saker for Viewsonic i Norge. Han skulle forsikre seg om dette, og sende meg mail med svaret fra Viewsonic. Men må jo regne med at dette lar seg løse. Skjermen, antar jeg, ikke pikselen. Tror ikke det er mulig å få byttet en pixel på en LCD skjerm. Tror hele skjermen må byttes. Men det hadde ikke plaget meg om de hadde bytta en pixel (hvis det er mulig). Bare skjermen min er feilfri så. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Er ikke mulig å bytte bare en enkelt pixel på en LCD-skjerm. Når det er sagt, så hadde jeg en hvit pixel på laptopen min da den var ny, men etter et par uker forsvant den av seg selv, og nå, nesten fire år etter, har den ennå ikke dukket opp igjen. Men jeg det gikk kaldt nedover ryggen på meg da du nevnte "Infocare" og "retur" i samme innlegg. Har ikke akkurat verdens beste rykte i så måte, har de vel? Lenke til kommentar
Thomashw Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har ikke hørt om de før, men her var jo saken ganske klar. Snakket med dem i går, og de hadde dobbelt sjekket med Viewsonic. Jeg får ny skjerm, med returpapirer på den med defekt pixel. Så sender jeg inn den defekte. Så hvor lang tid de bruker på det, går egentlig ikke ut over meg. Kan jo bruke skjermen selv om det er en liten prikk på den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Såvidt jeg har fått med meg en plass er det ett krav til minst 5 døde pixler på en ny skjerm før man har krav på en erstatning. Hvorvidt man kan benytte seg av angrerett/returrett skal jeg ikke uttale meg om.. Nei, dette er forskjellig fra skjermprodusent til skjermprodusent. Viewsonic har, om du leser innlegget over deg det slik at om det er snakk om døde sub-piksler, dvs at den lyser i rød, grønn eller blå så må du ha et visst anntal før man får bytte skjerm eller reparasjon. Men om hele pikselen er død, altså lyser hvitt eller sort, så får du ny skjerm med en gang. EDIT: Et tips til trådstarter samt ndsdirekte: Det er angrerettloven som gir deg rett til å angre på kjøp innen 14 dager etter du mottok varen. Ikke kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven. Endret 15. desember 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå