Gå til innhold

ny pce, funker ikke ?

Yonaz

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har bestilt meg dette hovedkorte, og denme cpuen.

Jeg satt i geforce 2 mx 400 agp og 256 mb ddr minne pc 2100 og en strømforsyning på 300 w.

Når jeg kobler i strømen i strømforsyningen så slår pcen seg på uten at jeg trykker på slå på knapen, og på skjermen står det going to sleep noen som veit hvor for?

kan hovedkort hvere defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig skjermkortet er ikke kompatibelt med hovedkortet.

Kan være at kortet ditt er 3.3V men hk støtter kun 1.5V sjermkort

Du burde også gå over til DDR 400 minne og helst 2 like f.eks. disse

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2344.

Men mest sannsynlig er det compabilitets problemet med skjermkort.

PS: PSU skal også ha en 12V plugg (også kalt P4 plugg) i tilleg til ATX kontakt på alle 939 hovedkort

Endret av BUFF
Lenke til kommentar

yepp jeg fikk pcen til og funke i stad men da hvar ikke hardisken og cd romen i ,

Jeg tok og kobla i hardisk og cd rom skrudde på pcen og da skjedde det ingen ting , kobla ut hardisk cd rom og tok i strømen bak på pcen og alle viften gikk på fult og på skjermen stod det going to sleep ? tror derre det funker hvis jeg kjøper meg ny stræmforsyning?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
yepp jeg fikk pcen til og funke i stad men da hvar ikke hardisken og cd romen i ,

Jeg tok og kobla i hardisk og cd rom skrudde på pcen og da skjedde det ingen ting , kobla ut hardisk cd rom og tok i strømen bak på pcen og alle viften gikk på fult og på skjermen stod det going to sleep ? tror derre det funker hvis jeg kjøper meg ny stræmforsyning?

Da høres det nesten ut som IDE kablene er feil vei eller noe. I dag er vel ikke det mulig, men på gamle pcer kan man sette de feil vei og da kommer de samme symptomene som du beskriver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...