hølands_gutt Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 jeg har tenkt også bygge en tre-kabinett, har begynt med og tegne opp, trenger tips! også lurte på om jeg kan sette på cd-rom kassa på den, en cheiftec eller no? hadde tenkt og lage en ut av tre men jeg tenker sånn at det blir litt dumt eller hva? også hva av lakk skal jeg bruke? som grunning, hadde tenkt også spraylakkere den så det ikke blir sånn, sene ut som om jeg har malt med kost! er ganske stort, kommer kanskje bilder senere! Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 er det ingen som kan hjelpe meg? hei du snekkern, jeg så på case modsen din det var utrolig bra gjort! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 du kan godt bruke deler fra gamle kabinetter, Og du kommer til å få littt problemer om du lager det i tre, siden tre er mye tjukkere, og da må du også ha nye skruer.. Grunning ja, om du har betydelige skader i treet, så sparkler du, etter det finner du en grunning (grunning som passer bra for tre) Og så kan du lakke med hvilken lakk du vil, kan godt anbefale biltema sin lakk, billig og brukbar, har erfaring med den.. mvh ballemann =) Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 tusen takk ballemann! jeg har nok tenkt på og sette en sånn fra en gammel fulltower eller noe sånt! hva mente du med trelakk? vanlig beis maling? også lurte jeg på om det er noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal feste hovedkorte? har sånne gullskruer med skal jeg bare borre gjennom treverket!? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 hei gutter denne sidedøra tror du den vil passe til min trekabinett? her en linkdøra Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har da ikke sagt noe om trelakk... Hovedkortfeste ja.. Tror ikke det holder å feste de små pinglete skruene rett i tre'et, ta ut hovedkortplata fra det kabinettet du bruker som reserve deler, og skru fast den plata med større treskuer.. Da burde det holde =) btw: den "døra" du linket til vil ikke passe.. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 nei vist jeg tar ut plexiglasse da? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 nei vist jeg tar ut plexiglasse da? Den "døra" du tenker på er ikke en hel dør da.. det er bare en gummi list med plexi.. Og gummilista passer på tynne metaller (som i kabinett dør) Men tre er mye tjukkere enn det, derfor passer den ikke, men om du vil ha rute slik at det inni maskina du skal vises, kan du godt bruke bare plexiglass, men du kan ikke ha en sånn list.. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 er det mulig og få sånn tegning på plexiglasset som det er å den plexiglasse som jeg har lyst på? kilstemerke eller no sånt? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 er det mulig og få sånn tegning på plexiglasset som det er å den plexiglasse som jeg har lyst på?kilstemerke eller no sånt? ja da, sje på "etches" der er det mange sånne klitremerker =) Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 nei jeg mener med drage!? skal være like stor som den andre! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) drage 6 nei jeg mener med drage!? skal være like stor som den andre! ja? jeg sier jo det, gå inn på microplex og trykk på "etches" der er det en sånn drage.. edit: linker deg til alle drager på microplex.. drage 1 drage 2 drage 3 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SWETDRG4]drage 4[/url] drage 5 drage 6 drage 7 drage 8 legg også med link tilartikkelsøk "dragon" <-- trykk på linken (i blå skrift) Endret 21. november 2004 av ballemann Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 tja materiale kan være sponplater eller kryssfiner , annbefaler det siste , det du trenger av innmat kan du plukke fra et gammelt kabinett og tilpasse eller lage selv av feks plexi . Vær nøye med mål og at delene passer sammen , helsparkle hele kabinettet og puss det helt slett så grunner du enten med vanlig grunning eller med spraygrunning , denne får du på samme type spraybokser som lakk . Lakker i flere tynne lag så unngår du at lakken renner , puss gjerne mellom hvert lag med fint sandpapir ( smergel) finhet 600 - 800 . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 tusen takk ballemann!jeg har nok tenkt på og sette en sånn fra en gammel fulltower eller noe sånt! hva mente du med trelakk? vanlig beis maling? også lurte jeg på om det er noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal feste hovedkorte? har sånne gullskruer med skal jeg bare borre gjennom treverket!? Jepp legg hk det du skal ha dette og merk for hullene , så fjerner du kortet og borrer ull for de avstandstykkene , smør lim i hullene og skru inn avstandstykkene da sitter de . Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 tusen takk! snekkern! er ikke så mye igjen og gjøre nå! mangler bare og sette sammen treverket og sage hull for alle viftene! også plexi da! sitter og er misunnlig her.. se på dette,a gutter!http://www.computersdivine.com/airbrushing.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå