Gå til innhold

Cooler master eller Silent viking?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har en cooler master vifte

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

som vist her.. Den har et støynivå på 38 dB som

er ganske mye.. Lurer derfor litt på om jeg skal kjøpe "Silent Viking"

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1239C

som vist der.. Grunnen er hovedsakelig at jeg vil

ha en vifte som bråker mindre, men hvilket av disse

to viftene er til å anbefale, altså når det gjelder

kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA! kjøp silentviking!!

Jeg hadde nøyaktig den samme coolermaster vifta på min Athlon 1400(55 load/50 idle).. Det verste med viften var helt klart lyden.. Kjøp silent vikingen og du kommer til å fryde deg over hvor stille den er. En annen plus er at tempen min gikk ned ca 10 grader med litt AS3. Den er ikke så dyr heller:D

Lenke til kommentar

Men pga at den er så tung så burde de ha en annen festemekanisme. F.eks som taisol hvor de bruker de tre dottene på hver side av socketen.

Hvis du skal ha en forholdsvis støysvak kjøler er glacialtech meget god. Denne koster 180 kr på komplett og har et støynivå på 25 db.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 15:30, ATWindsor skrev:

Åssen er ytelsen og støynivået på den stille vikingen i forhold til Taisol CKG 760 som er anbefalt av hw.no?? Og må du ta av ribba når du skal flytte maskina?

AtW

Begge kjøler bra, men Taisol bråker (32 db), men silent viking går stille (21 db). Taisolen er lett og går med

4800 o/min på vifta. Vikingen går på 2050 o/min og veier en halv kilo.

Det tok meg 10 sekunder å feste vifta med en skrutrekker, men ta ut hovedkortet fra kabinettet, slik at du har god plass...

Lenke til kommentar

Quote:

Begge kjøler bra, men Taisol bråker (32 db), men silent viking går stille (21 db). Taisolen er lett og går med

4800 o/min på vifta. Vikingen går på 2050 o/min og veier en halv kilo.

Det tok meg 10 sekunder å feste vifta med en skrutrekker, men ta ut hovedkortet fra kabinettet, slik at du har god plass...

Tusen takk for hjelpa, enn liten ting bare, vet silent-ribba er så tung at maskina ikke tåler frakting når den montert?

AtW

Lenke til kommentar

vil du ha stillegående kjøler som i tillegg er godt festet er zalman 5100cu et godt alternativ. Jeg har denne på min xp1700+ og med fornuftig kabinett-temperatur ligger temperaturen fra 42 til 50 grader.

Da kjører jeg på nesten stilleste nivå (20 db).

Du kan på denne kjøleren justere lydnivå og kjøleeffekt med medfølgende "viftestyrer". Denne er trinløs så du kan finne akkurat hvor mye du vil ha den på.

selger den på både microplex og netconnection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...