Xanitra Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/20/415130.html jeg hører aldri om at Sverige er med på noen operasjoner. Vi sender da hele tiden ( om ikke soldater ) hjelpe manskaper ned dit. At ikke noen norske har blitt kidnappet og halshugd enda er jo et mirakel.. Eller kanskje Sverige bidrar likevel ? help please edit: all form for svenskehat vil jeg ha meg frabedt. Det er ikke derfor denne topicen ble startet. Endret 20. november 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
Cera Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Sverige er ikke medlem av Nato. Riktignok samarbeider de med Nato på fredsfremmende arbeid, og har deltatt både på Balkan og i Afghanistan. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Svenskene er litt smartere enn oss, men ikke så veldig. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Svenskene er litt smartere enn oss, men ikke så veldig. ja, det er faen ikke snakk om lite smart heller. Norge sucks compared... men det er off topic, så jeg stopper der. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Svenskene heier på vinneren. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Norge burde lære litt av sverige. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ansvarsfraskrivelse og troen på at bare vi ignorerer verdens problemer, så ignorerer verdens problemer oss. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Ansvarsfraskrivelse og troen på at bare vi ignorerer verdens problemer, så ignorerer verdens problemer oss. Svenskene har jo god tradisjon for slikt. Hvem solgte jernmalm, kulelagre og kjemikalier til tyskerne under andre verdenskrig, mens de delvis drev og sendte norske flyktninger tilbake til Norge til man hadde forsikret seg om at de allierte kom til å vinne krigen? Jo, det gjorde svenskene. Edit Ikke at vi var noe bedre. Vi ville gjerne også være nøytrale, selge til begge sider og oppleve økonomisk boom, som vi hadde gjort under første verdenskrig, men tyskerne var som kjent ikke enige i det... Endret 21. november 2004 av baldviking Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Var ikke nordmenn flink til å angi jøder under krigen? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er vel ikke så rart at Sverige ikke deltar i NATO-operasjoner. Jeg vet at de tidligere har vært med på endel FN-oppdrag, bl.a. i Libanon, Gaza og Kypros. I tillegg har de avgitt observatører til andre FN-oppdrag. Status pr. i dag vet jeg ikke, men jeg regner med at de nå også har soldater i FN-oppdrag. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jeppers Sverige er Nøytralt.. FN er ett "verdens samfunn", NATO er en militær forsvarsallianse.. ergo deltar sverige i FN operasjoner, men ikke I NATO (som de forøvrig ikke er medlemmer av uansett..) Lenke til kommentar
akto Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Svenskene fører en aldeles glimrende værhanepolitikk, på lik linje med Norge. Bortsett fra at de tør si hva de mener (den siste soviet-stat ) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ansvarsfraskrivelse og troen på at bare vi ignorerer verdens problemer, så ignorerer verdens problemer oss. Ja og det har søren meg fungert bra i over 150 år og. Så du skal ikke se bort ifra at det faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Var ikke nordmenn flink til å angi jøder under krigen? Vet ikke om angiveri er det riktige ordet. Norsk statspoliti stilte flittig opp da jødene skulle sendes til oppsamlingslagere i Polen. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er vel ikke så rart at Sverige ikke deltar i NATO-operasjoner. Jeg vet at de tidligere har vært med på endel FN-oppdrag, bl.a. i Libanon, Gaza og Kypros. I tillegg har de avgitt observatører til andre FN-oppdrag. Status pr. i dag vet jeg ikke, men jeg regner med at de nå også har soldater i FN-oppdrag. Feil. Sverige har deltatt og deltar fortsatt i NATO-ledede operasjoner. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 De fleste der var jo FN-operasjoner eller Fn-støttede operasjoner. Tviler på at Sverige deltar i NATO-operasjoner som ikke er støttet av FN (det gjør dog Norge). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå