Gjest Slettet-10579 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg har endel 8mm film liggende fra min barndom som jeg har lyst til å oveføre til DVD. Hvilke firmaer gjør slikt, og til hvilken pris? Jeg har hørt om noen, Bjørnulfsen i Fredrikstad, og et firma på Hvaler, men angivelig leverer ikke de arbeid av god kvalitet. Er det noen som har erfaring med dette, og kan anbefale et firma? Dersom det er mulig, hadde det vært et pluss at firmaet kunne leverer source-filene i tillegg til det ferdige produktet, f. eks på en firewire disk jeg leverer elns. Dersom dette skulle være fullstendig feilpostet, så håper jeg det flyttes, og ikke stenges. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det var ein tråd om dette for eit år sia eller noko - det gjalt 16mm film imidlertid. Men burde vere mykje av det same. Uansett, det er nok eit par som kan det, - me har overført mykje 16mm film, og no fekk me nettopp eit 8mm kamera og framvisar, så no kan me overføre 8mm film óg. Men det er jo ikkje telecine kvalitet på det, - men 8mm er jo verre enn DV i desse dagar likevel. - Har du utstyret kan du jo prøve å gjere det sjølv? Kan godt vere du ikkje har mogligheit til det sidan du ikkje spurde, - men same kva, søk etter den andre tråden i fyrste omgang Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Hei. Kjør filmen på en hvit plate. Finn optimal avstad i forhold til kvalitet, film av med et videokamera. BRUK STATIV.... "Let" deg frem til beste vinkrl i forhold til plata. Lykke til. Endret 20. november 2004 av rogera Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Her er en håndfull firmaer som gjør jobben: http://nva.no/standard6.asp?side=smalfilmoverf.inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå