Gå til innhold

Prosessor til CL56

hccc

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bærbar og har funnet mye bra info på dette forumet. Ser ut til at jeg velger en CL 56 fra multicom. Det jeg er mest opptatt av er 1400X1050 skjerm og minst mulig støy. Prosessorytelse er ikke så viktig. Lurer derfor på om det er noen forskjell i varmeutvikling på de forskjellige prosessorene. Bør jeg gå for den minste for minst mulig vameutvikling eller er det bedre teknologi på noen av de større?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny bærbar og har funnet mye bra info på dette forumet. Ser ut til at jeg velger en CL 56 fra multicom. Det jeg er mest opptatt av er 1400X1050 skjerm og minst mulig støy. Prosessorytelse er ikke så viktig. Lurer derfor på om det er noen forskjell i varmeutvikling på de forskjellige prosessorene. Bør jeg gå for den minste for minst mulig vameutvikling eller er det bedre teknologi på noen av de større?

Vet du hvilken hastighet harddisken kjører på?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest, og selv erfart så er maskinen i allefall stille med 1.6 og 1.7, ville vært rart om det ikke gjalt med 2.0 også

Lenke til kommentar

Det har lite å si hva maks hastighet på CPUen er under vanlig kontorarbeid. Min 1.6GHz P-M tasser avgårde på 75MHz nå ifølge gkrellm (linuxapplikasjon), mistenker den for å ikke være helt på nett.

Men CPUen er sjelden over 600MHz ved kontorapplikasjoner og da blir ikke prosessoren særlig varm. Tror den utvikler rundt 5-8W varme. Dette gjelder uansett topphastighet på prosessoren.

På diskfronten er 5400 rpm et godt alternativ mtp. ytelse, støy og varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...