kennetpe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg skal investere i en stuepc, men skulle gjerne hatt integrert satelittuner på denne. Ellers må den ha de samme muligheter som en vanlig pc, helst med windows. Finnes det slike maskiner ferdig bygd, eller må jeg bygge selv? Kenneth Lenke til kommentar
sssh Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Du kan alltids sette inn et PCI-kort med digital tuner i en fedigkjøpt PC, da slipper du den vanskeligste bygginga.. Lenke til kommentar
kennetpe Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Har du eller noen andre tips om noen slike kort? Er det noen som kan dele erfaringer med slike kort? Finnes det eventuelt løsninger der pc-en kan styre en ekstern satelittuner? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis man f eks blar gjennom Komplett sitt utvalg av PCI TV-kort (ligger under skjermkort), finner man flere av disse kortene. Et billig og sikkert bra nok kort til ditt formål, vil være dette. Et som koster litt mer, er dette. Med sistnevnte har du mulighet til å benytte deg av kortleser også, noe som er kjekt hvis du har planer om å se på betal-tv. Når det gjelder å la datamaskinen styre en ekstern tuner, vil jeg tro du møter på store vanskeligheter. Alt er mulig, men det finnes enklere måter å få satelitt-mottak inn på datamaskinen din. Du kan f eks kjøre tv-signalet fra en ekstern tuner gjennom et skjermkort med VIVO-funksjonelitet (Video In Video Out), eller gjennom et TV-kort med innlinje på (da duger dette, jeg har det selv). Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Om du kjøper førstnvente? Er det da mulig å "hacke" seg til betaltv kanaler? (Selvfølgelig må man rettmessig leie dem, annet er ulovlig!!!) men det kan fort bli veldig dyrt med kortleser ++ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 hvorfor ikke dreambox? pc med linux/unix som os. - kan ta opp til disk - fjernstyres - spille musikk - vise foto - spille film - streame - endre kanalliste - hacke betal-tv kanaler(bare på gøy, må selvfølgelig betale, alt annet er ulovlig) - legge til plugins (email/web) - styres via fjernkontroll eller tastatur( begge kan programmeres til å styre tv/dvd) - mange flere muligheter Lenke til kommentar
Urfe Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 La oss si at jeg nettopp har satt hauppauge satelitt-kortet i pc'en og koplet til parabolen. Hvordan får jeg da inn betal-kanaler uten kortleser? Hva slags programvare brukes til dette? ...skal jo selvfølgelig ikke gjøre dette, bare hvis! Støtter dette kortet HDTV? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå