sailave Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei, Er noen som kan gi meg en kort leksjon i hvordan en skifter klossene forran på denne bilen og hva en må passe på? Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Sitter vel 2 umbraco (6mm) skruer under to gummilokk på baksiden på caliperen så vidt jeg husker. Skru ut disse og bruk en skrutrekker til å vippe ut øvre del av calipperen. Fjern de gamle klossene og press tilbake hovedstempelet i calipperen med en stor rørtang e.l. Rengjør alle flater som har kontakt mot klossene og ha gjerne på litt kobberfett. Sjekk at evt. hjelpestempler der hvor skruene du fjernet sitter glir greit fram og tilbake, hvis ikke smør opp disse. Sett i klossene og skruene og pump et par ganger for å få lagt til stempelet du presset inn med rørtanga og vips. Ferdig. Lenke til kommentar
sailave Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Svært takknemmelig for innlegget ditt Corolla16v, jeg får teste dette på mandagen. Bare en ting til; når en dytter tilbake stemplene kan dette forårsake at det renner over bremseveske i tanken? Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis klossene er veldig slitte og stempelet dermed presset langt ut hender det at det renner over litt bremsevæske ja. Kan være greit å ta av lokket på beholderen før du begynner... Lykke til. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Lar du lokket til bremsevæskebeholderen være av, får du 100% sikkert kondens i bremsevæska siden den er hygroskopisk(suger opp fuktighet fra luft). Løsn heller litt på luftenipplene på calipprene. Lenke til kommentar
sailave Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Oki, jeg får prøve å ha noen som kan holde utkikk i beholderen mens jeg presser inn sylinderen.. Vist det ikke går så få jeg løsne lufteskruene.. Iallefall så må en også passe på at en ikke får bremsevæske på lakken... Hørt at den tar den med en gang.. I tilfelle en får så må en prøve å skylle av med vann så raskt som mulig... Takker.. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Bare slapp av, det renner ikke over. Jeg brukte en vanlig "tvinge" til å presse inn stemplene sist jeg skiftet klosser på en slik. Ikke rant det over, og du trenger ikke åpne luftingen. Da risikerer du bare luft i systemet med påfølgende lufting og banning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå