Gå til innhold

kan latex hansker brukes til bygging av pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt hypa det der da, bruker aldri no hansker eller antistatisk armbånd. Bare passer på ikke ta så mye på kortene. bare i kantene. sett folk som setter fingrene utover hele hoverkortet på under og overside uten at det går til hellvete. men tar som sagt minst mulig på kortene selv for å være på den sikre siden

Lenke til kommentar
hva med ett antistatisk armbånd?

er sikert bra det og

antistatiskarm bånd vs latex hansker?

Hvorfor i huleste må du egentlig bruke latex hansker??? hmm... kjøp heller silkehansker (de billige versjonene). pluss antistatisk armbånd.! Da er problemet løst.. Latex hansker gir større feilrate enn silkehansker!

Lenke til kommentar

er sikert bra det og

Hvorfor i huleste må du egentlig bruke latex hansker??? hmm... kjøp heller silkehansker (de billige versjonene). pluss antistatisk armbånd.! Da er problemet løst.. Latex hansker gir større feilrate enn silkehansker!

Forskjellen er at latexhansker finnes i de ganske hjem....

Antistatisk armbånd er smart, koster 50 på biltema

Lenke til kommentar
Du kan lades opp med flere hundretusener av volt med statisk elektrisitet og da hjelper en tynn latexhanske svært lite da utladningen vil gå igjennom materialet. Det ville jo være det samme som å bruke latexhansker når du klatrer i en høyspentmast.

set er ikkje det som er problemet. Statisk elektrisitet kan berre oppstå i ikkje ledene materiale. så statisk elektrisitet kan oppstå i latek hanskene også kan eg vell tenke meg :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du gjennomfører det bare pass på at det ikke er sånt pulver på hanskene som det ofte pleier å være på sånne engangshgansker, tviler på at det er noe særlig bra at det ligger iogjen på komponentene...

Personlig har jeg aldri prøvd, har aldri noe problem med å lade meg ut først...

jeg tar og bruker puder frie hvis jeg skal bruke

Lenke til kommentar
Du kan lades opp med flere hundretusener av volt med statisk elektrisitet og da hjelper en tynn latexhanske svært lite da utladningen vil gå igjennom materialet. Det ville jo være det samme som å bruke latexhansker når du klatrer i en høyspentmast.

set er ikkje det som er problemet. Statisk elektrisitet kan berre oppstå i ikkje ledene materiale. så statisk elektrisitet kan oppstå i latek hanskene også kan eg vell tenke meg :hmm:

vi leder jo elektrisitet :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er sikert bra det og

Forskjellen er at latexhansker finnes i de ganske hjem....

Antistatisk armbånd er smart, koster 50 på biltema

Finnes mye rart i latex i de mange hjem :p

Lenke til kommentar

ALT genererer statisk elektrisitet. Eneste måten å unngå dette på er å bruke ESD lenke og ESD-matte. Lenken må være koblet i matten og matten til jord.

Problemet med statisk elektrisitet er at du gjerne ikke oppdager feilen før om lenge. Komponentene kan svekkes over tid og du vil kanskje få merkelige symptomer du ikke skjønner noe av.

EKS: Ved å gå over et vinylgulv kan man skape så mye som 12000 volt. Når da komponenter tåler fra 100-7000 volt (de fleste mellom 250-3000) så skjønner en at dette kan gå gale.

Anbefaler alle PC-byggere å skaffe seg dette utstyret, om ikke matte så i hvertfall lenke.

Lenke til kommentar

Det med å ta på seg latexklær foran PC'en hjelper lite mot statisk elektrisitet :mrgreen: tror jeg..

Hvis man bruker pudderfrie hansker, så hjelper det iallefall mot fingermerker og fettflekker - eller hvis man rett og slett vil leke CSI eller noe lignende.

hehe

Lenke til kommentar
ALT genererer statisk elektrisitet. Eneste måten å unngå dette på er å bruke ESD lenke og ESD-matte. Lenken må være koblet i matten og matten til jord.

Problemet med statisk elektrisitet er at du gjerne ikke oppdager feilen før om lenge. Komponentene kan svekkes over tid og du vil kanskje få merkelige symptomer du ikke skjønner noe av.

EKS: Ved å gå over et vinylgulv kan man skape så mye som 12000 volt. Når da komponenter tåler fra 100-7000 volt (de fleste mellom 250-3000) så skjønner en at dette kan gå gale.

Anbefaler alle PC-byggere å skaffe seg dette utstyret, om ikke matte så i hvertfall lenke.

Da er det merksnodig at det er vinylgulv på de aller fleste sykehus. Greit nok at det er lett og rengjøre, men de har jo MYE elektrisk utstyr :ermm:

Bare ikke gå å subb bortover et teppe i ti minutter før du skal sette sammen pc'en så burde det gå greit. Avled deg selv ved å ta på noe metall som går til jord. Men selvsagt, det aller beste er jo sånt antistatisk armbånd. Lurer på om jeg skal investere i det... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...