genstian Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hei jeg har søkt på forumet og finner ingen ting om at latex hansker ikke kan brukes når du bygger pc så jeg lurte på om de kan det? er jo litt synd og ødelege komponenter til flere 1000kr Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ja, det fungerer (jeg gjorde det) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Så lenge de ikke skaper statisk elektrisitet, så skal jo de bare isolere... smart påfunn! Lenke til kommentar
sssh Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Så lenge man ikke labber rundt på ullsokker eller et raggete teppe, blir man ikke "ladet opp" men statisk elektrisitet i noen særlig grad. Når det kommer til spesielt følsomme komponenter, som RAM og liknende, kan det være en fordel å ta i noe som er enten jordet eller en stor metallgjenstand for å lade seg ut.. Jeg har bygget/oppgradert 20-25 PCer uten å bruke hansker eller å jorde meg selv, og aldri vært borti å ødelegge RAM eller liknende. Det jeg har vært påpasselig med, er å lade meg selv ut ved å ta i noe annet før jeg tar i komponenter. Personlig synes jeg latex-hansker hører hjemme på svette toller-bakrom og politikammer (eller på soverommet, hvis man er av den kinky sorten ) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Så lenge man ikke labber rundt på ullsokker eller et raggete teppe, blir man ikke "ladet opp" men statisk elektrisitet i noen særlig grad. Når det kommer til spesielt følsomme komponenter, som RAM og liknende, kan det være en fordel å ta i noe som er enten jordet eller en stor metallgjenstand for å lade seg ut.. Jeg har bygget/oppgradert 20-25 PCer uten å bruke hansker eller å jorde meg selv, og aldri vært borti å ødelegge RAM eller liknende. Det jeg har vært påpasselig med, er å lade meg selv ut ved å ta i noe annet før jeg tar i komponenter. Personlig synes jeg latex-hansker hører hjemme på svette toller-bakrom og politikammer (eller på soverommet, hvis man er av den kinky sorten ) Personlig synes jeg latex-hansker hører hjemme på svette toller-bakrom og politikammer (eller på soverommet, hvis man er av den kinky sorten ) Javel... Forøvrig så er latex et stoff som brukes i noen puter(just so ya know it), men ikke i samme form (de har IKKE stappa inn masse hansker i et putevar) Lenke til kommentar
belsebub Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Forøvrig så er latex et stoff som brukes i noen puter(just so ya know it), men ikke i samme form (de har IKKE stappa inn masse hansker i et putevar) og latex alergi er et økende problem Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Er kjekt å bruke da det heller ikke blir fettmerker. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 jeg vet hansker kan gjøre slik at det ikke blir fettmerker og siden gummi/latex ikke leder elektrisitet så må dem jo vere ypelige men er jeg 100% sikker med latex hansker? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det vil du HELT sikkert ikke være, du må være forsiktig så du ikke drar hanskene bortover langs komponentene, for da får du jo en sånn gummi-knirke-lyd, som helt sikkert lager spenninger... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Det vil du HELT sikkert ikke være, du må være forsiktig så du ikke drar hanskene bortover langs komponentene, for da får du jo en sånn gummi-knirke-lyd, som helt sikkert lager spenninger... men det gjør du jo uten hansker og, eller? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ja, og da kan du overføre statisk energi lettere fra kroppen din. Poenget var at det aldri er helt sikkert. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 ok men ellers er den sikker!? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hva med ett antistatisk armbånd? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 hva med ett antistatisk armbånd? er sikert bra det og antistatiskarm bånd vs latex hansker? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Etter min erfaring går alt veldig bra så lenge du alltid er tørr på hendene, reine såklart og at du tar på en metallplate før du rører hardware'n. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 KJØR PÅ! det skulle vel funke... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis du gjennomfører det bare pass på at det ikke er sånt pulver på hanskene som det ofte pleier å være på sånne engangshgansker, tviler på at det er noe særlig bra at det ligger iogjen på komponentene... Personlig har jeg aldri prøvd, har aldri noe problem med å lade meg ut først... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Du kan lades opp med flere hundretusener av volt med statisk elektrisitet og da hjelper en tynn latexhanske svært lite da utladningen vil gå igjennom materialet. Det ville jo være det samme som å bruke latexhansker når du klatrer i en høyspentmast. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Eg har no mekka å reparert osv sinnsykt masse maskina..aldri har eg tadd hensyn til dette problemet, og aldrig har noe blitt ødelagt..! Slik at jeg tror dette mest er bare for å være på den sikre sia! men som sagt, aldri har dette vært et problem som har resultert i ødelagt hardware...! Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Tar alltid på meg latex klærne mine når jeg er i nærheten av PCen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå