Gå til innhold

kan latex hansker brukes til bygging av pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge man ikke labber rundt på ullsokker eller et raggete teppe, blir man ikke "ladet opp" men statisk elektrisitet i noen særlig grad.

Når det kommer til spesielt følsomme komponenter, som RAM og liknende, kan det være en fordel å ta i noe som er enten jordet eller en stor metallgjenstand for å lade seg ut..

Jeg har bygget/oppgradert 20-25 PCer uten å bruke hansker eller å jorde meg selv, og aldri vært borti å ødelegge RAM eller liknende.

Det jeg har vært påpasselig med, er å lade meg selv ut ved å ta i noe annet før jeg tar i komponenter.

Personlig synes jeg latex-hansker hører hjemme på svette toller-bakrom og politikammer (eller på soverommet, hvis man er av den kinky sorten ;))

Lenke til kommentar
Så lenge man ikke labber rundt på ullsokker eller et raggete teppe, blir man ikke "ladet opp" men statisk elektrisitet i noen særlig grad.

Når det kommer til spesielt følsomme komponenter, som RAM og liknende, kan det være en fordel å ta i noe som er enten jordet eller en stor metallgjenstand for å lade seg ut..

Jeg har bygget/oppgradert 20-25 PCer uten å bruke hansker eller å jorde meg selv, og aldri vært borti å ødelegge RAM eller liknende.

Det jeg har vært påpasselig med, er å lade meg selv ut ved å ta i noe annet før jeg tar i komponenter.

Personlig synes jeg latex-hansker hører hjemme på svette toller-bakrom og politikammer (eller på soverommet, hvis man er av den kinky sorten ;))

:ermm:

Javel...

Forøvrig så er latex et stoff som brukes i noen puter(just so ya know it), men ikke i samme form (de har IKKE stappa inn masse hansker i et putevar)

Lenke til kommentar

Hvis du gjennomfører det bare pass på at det ikke er sånt pulver på hanskene som det ofte pleier å være på sånne engangshgansker, tviler på at det er noe særlig bra at det ligger iogjen på komponentene...

Personlig har jeg aldri prøvd, har aldri noe problem med å lade meg ut først...

Lenke til kommentar

Eg har no mekka å reparert osv sinnsykt masse maskina..aldri har eg tadd hensyn til dette problemet, og aldrig har noe blitt ødelagt..!:D Slik at jeg tror dette mest er bare for å være på den sikre sia! men som sagt, aldri har dette vært et problem som har resultert i ødelagt hardware...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...