Gå til innhold

Jeg skal selge min amilo, Bruktpris?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm hmm kanskje 1000 kr?? :hmm:

Amilio er en laptop, altså ikke i nærheten av samme pris som man ville satt på en desktop-pc, regner med det var det du hadde gjort.

Til trådstarter: hører du på han over kan du sende meg en pm, da er den Amilioen din solgt. Ellers, tja, har du noe mer info om den? Fujitsu Siemens Amilio hvafornoe? Hadde vært kjekt for å finne ut hvor i landet den ligger (prismessig) :thumbup:

Endret av JimL
Lenke til kommentar
hmm hmm kanskje 1000 kr?? :hmm:

Amilio er en laptop, altså ikke i nærheten av samme pris som man ville satt på en desktop-pc, regner med det var det du hadde gjort.

Har sjøl en Amilo-PC :thumbup:

I følge spesifikasjoner til Sjefern's pc, kan man få kjøpe en nokså nytt pc til mye bedre innhold til rundt 6-7000 kr. Hvis jeg ser på Elkjøp sin billigste bærbar pc er det på 7000, er denne mye bedre enn denne Amilo Sjefern har. Derfor kanskje grei med rundt 1000-2000 kr pga en ganske lite harddisk (det er det som avgjorde).....

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

Har ikke sett en på bruktmarkedet her til 1000kr noen gang tror jeg. De begynner på 2500 for en 700mhz cpu. Hvorfor tror dere min pc kommer så dårlig ut i pris? Skulle jo tro at den var en super internett/buisness-pc?

Pcen er jo tross alt bare 1.5 år gammel. Bærbare faller jo ikke like fort i pris som stasjonære.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Ja det er mulig. Glemte forresten å si at den har cd-brenner/dvdrom. Men det er jo nesten en selvfølge.

Her er et eksempel fra bruktmarkedet

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=2066

Denne er jo ganske lik min bare at den har halvparten så kraftig cpu. og et grafikkort som tydeligvis ikke er intergrert. Der ligger prsen på 7000. Er selgeren her veldig optimistisk eller er dette en pris han kan forvente å få?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Tipper du får 4K uten problemer for denne. Kanskje 5 hvis du er litt sleip.

Så kan man mene hva man vil om den er verdt det. Tror nok at markedet tilsier at den går greit for den prisen.

Solgte forresten en Znote 2003 uten os for noen måneder siden. 512MB/2Ghz/Wlan/cdrw-combo/30GB/veske. Like gammel som din, 6K.

Lenke til kommentar

Det viser seg vel strengt tatt gang på gang at dette er feil sted å spørre om prisantydninger :!:

Uansett hva du kommer med så vil det være slik at den blir målt opp mot en aller annen bareboneprodusent som lar deg mekke bærbar pc på gutterommet.

Svarene her er stort sett farget av hva personene som svarer selv ville gitt for maskinen, med noen hederlige unntak. For min del blir da svaret "1000", siden jeg ikke ønsker å sitte på en brukt bærbar.

Men jeg tror du kan få 4000 for den dersom du er litt smart når du selger:

- annonser ikke på Bruktmarkedet her på hw.no

- heng opp lapper dersom du har et universitet eller en høgskole i nærheten

- finn.no og qxl.no er festlige steder å selge ting...

Ting som absolutt vil trekke opp prisen er:

- medfølgende lisensiert programvare

- god batterilevetid

- pent utseende, ingen skrammer etc.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...