T.F.T Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Veldig bra artikkel Hadde vært krise om mitt tastatur gikk fyken, selv om det er et simpelt Dell tastatur kjenner jeg det ut og inn og det er ingen unødvendige og plagsomme finesser. Knappene er veldig lette å trykke ned. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ja, er det en ting jeg missliker sterkt , så er det multimedie tastaturer, og egentlig sånn "Natural" keyoards også, jeg vil ha alt på en flate, syntes personlig at KeyTronic KT1000 er det beste tastaturet noensinne, svart er det også 100% enig med deg, har det samme selv, grusomt deilig tastatur Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ja, er det en ting jeg missliker sterkt , så er det multimedie tastaturer, og egentlig sånn "Natural" keyoards også, jeg vil ha alt på en flate, syntes personlig at KeyTronic KT1000 er det beste tastaturet noensinne, svart er det også 100% enig med deg, har det samme selv, grusomt deilig tastatur Moro å se at flere har dette geniale tastaturet som favoritt. Det har alt multimedia/såkalte "ergonomiske" ikke har: Ergonomi, stil og mulighet til å skrive rask touch, samt at tastene er svært behagelige. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Har faktisk et slikt tastatur liggende å slenge i en krok. Kanskje jeg burde vurdere å selge dette Edit: Det forsvant fort i krogen da jeg fikk mitt diNovo tastatur Endret 21. november 2004 av Amriden Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Synes selv det har vært litt vanskelig å skrive hybrid touch(4 fingre hehe) på det. det er ikke så lett Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 diNovo tastatur , passer ikke sammen med """vann"""" og genral spilling, har da ikke råd til 2000 i tastaturbruk i uka, så for meg er tastatur en ren forbruksvare......, men til HTPC'en skal et diNovo på plass. Ellers en meget bra artikkel, med en god moral i. Og det IBM tastaturet som en linka til var supert, tålte drøssvis av "vann" for det tok kvelden. Så Desert Glow kanskje ditt kjære tastatur møter min kjære Cannon BJ10e som tok kvelden etter 14 år etter å skrevet ca 4000 sider i året på de evige datamarker Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har nettopp måttet kjøpe nytt tastatur *forbanne appelsinjuice* og der har print screen, scroll lock og pause blitt flyttet ned så de flotte seks knappene over piltastene ble til ni Og der print screen, scroll lock og pause var før har det nå kommet tre nye knapper: ventemodus, standby og skru av. Det hendte ofte i begynnelsen at jeg kom borti skru av knappen, noe som var forferdelig irriterende. GO GAMLE TASTATUR! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Synd å se at mange ikke har skjønt at "det beste tastaturet" ikke finnes, men at dette er en svært subjektiv ting. Det går jo an å karakterisere noen som bedre enn andre, men det er mye som faller på smak og behag. Dette nevner jo også artikkelforfatteren delvis i forbifarta. En liten observasjon: Hvis dere ser på profilen til de som absolutt var nødt til å disse denne artikkelen, så kan dere se at alle (som hadde lagt til personlig info) var trygt innenfor fjortis-grensa. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Jeg hadde også et Microsoft Natural Keyboard. Jeg kjøpte det i 2000, var litt skeptisk i begynnelsen til å skrive på et delt tastatur men ble fort avhengig, og lærte meg for første gang å skrive med to hender og enkel touch (mye enklere med delt tastatur). Jeg klarte jo å ødelegge dette fine tastaturet når jeg skulle lage en USB-port på en eldre pc som jeg hadde. Jeg koblet feil på hovedkortet og vips, kortslutning. Jeg klarte å få dette på garantien hos forhandleren( jeg sa at den bare døde. Jeg kunne på ingen måte gå tilbake til et vanlig tastatur, så jeg prøvde å finne et likt tastatur, men den var ikke lenger tilgjengelig. Jeg kom da over et tastatur fra Logitech som heter Cordless Desktop Pro. Kjærlighet ved første blikk. Dette tastaturet er etter min mening et bedre tastatur en det jeg hadde før. Ingen F-lock (heldighvis) og større piltaster som er fine til noen spill. De 6 knappene over sitter litt for høyt oppe, noe som er en liten bakdel. Jeg kommer til å bli veldig lei meg hvis delt tastatur forsvinner fra markedet. Jeg er veldig fornøyd. Endret 21. november 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 På fredag fikk min sønns tastatur et helt glass vann i seg , maskinen begynte å pipe hysterisk så det var bare å slå den av ,jeg tok av bakpanelet og etter en halvtime med hårføner var det så godt som nytt Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Mitt gode gamle Key Tronic KT2001 Ergoforce INGEN unødvendige knapper, og det mest avanserte man har er vel windows tasten (som jeg nå har begynt å hate fordi jeg treffer den istedet for "Suit zoom" i Half Life 2..... Men ellers et glimmers tastatur, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe "mulitmediamangeekstraknappermanaldribrukersombareirriterer" tastatur....... "Det enkle er ofte det beste" Lenke til kommentar
Slither Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Gadd ikke lese alle inleggene, men her skal dere få min historie. I det herrens år 1994 kjøpte vi oss en RÅ pc (pentium 166 no mmx). Med den fulgte det med et helt standard tastatur (med WINDOWSTASTER) Dette tastaturet har jeg ennå, men har arkivert det fordi det ble en stor smule tregt (muligens grunnet cola og sånnt). Det som var så fint med dette tastaturet var at det TÅLTE colasøl, kaffesøl og tilogmed peppes-rømmedressing-søl Var bare å skru det opp, tørke plastmatta inni, så skru det sammen igjen (etter rømmedressingen måtte jeg ta av alle knappene og vaske de i zalo, men men) Så rundt mai i år tenkte jeg jeg trengte en ny mus, da min labtec-billig-dritt-mus ikke ville mere. Jeg så meg litt rundt å fant ut at denne nye fra microsoft ikke var så værst. Bestemte meg for den, og etter litt søking i butikker fant jeg ut at en pakke med denne og et tastatur som så ok ut ikke var så mye dyrere. 2 uker senere hadde jeg Microsoft Cordless Desktop Elite (MED skinn-imitasjon på hånleddstøtten) Må alt i alt si meg fornøyd med dette, selv om det har samme irriterende f-lock og plassering av home-del osv. Men dette er vel bare en tilvenningssak, tør ikke tenke på hvor lang tid det tok artikkelforfatteren å venne seg til piltast-settingen på hans gamle tastatur, for ikke å snakke om home-del osv. Men jeg skjønner hans frustrasjon. irriterer meg grenseløst når produsenter ikke følger standarder. Noen burde gi hardware avdelingen hos microsoft en grundig spanking. Ps.: Dette er skrevet på et KeyTronic Ergoforce tastatur, etter min mening noe av det beste jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg elsker mitt Logitech Internet Navigator Vet ikke hva jeg skukke gjort hvis det ble ødelagt ....................Bortsett fra å kjøpe et nytt, da. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har et slikt tastatur liggende, i bra forfatning. Er du interessert i å kjøpe, send meg en PM. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 DesertGlow: Hva med å venne seg på et standard tastatur? Så slipper du dilemmaet? Finnes uendelig slike, du kan få 5stk av meg om du betaler frakten. Selv har jeg et Logitech Internet Navigator uten F-Lock (dvs standard f-taster). Og har blitt ganske glad i mediestyringa på det. <3 Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hehe... Artikkelforfatterens problem er jo egentlig at han i utgangspunktet var så dum å begynne å bruke noe så dumt som et "natural keyboard" fra MS! Han er tydligvis litt vel ung i gamet. Har i alle herrens år benyttet meg av standard firkantige tastatur, og de er fortsatt akkurat slik de var på midten av 90-tallet! Bortsett fra den jævla f-tastelåsen! £$"¤%&"#¤!! Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jeg bruker Tandberg tastatur (TDV 5010), både privat og jobb. det jeg har på jobb er produsert i aug 93. jeg har brukt Tandberg siden 98 og er i mine øyne "verdens beste" tastatur. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Gadd ikke lese alle inleggene, men her skal dere få min historie. I det herrens år 1994 kjøpte vi oss en RÅ pc (pentium 166 no mmx). Med den fulgte det med et helt standard tastatur (med WINDOWSTASTER) Hva slags pc var det du kjøpte, og hvor fikk du den fra? Lurer nemlig litt på hvordan du greide å kjøpe en p166 i 1994 når Intel ikke lanserte pentium 166 før i 1996... Og så vidt jeg kan huske så kom ikke windowstastene før Windows 95, men i 1994 var bare Windows 3.1(1) tilgjenglig... Men jeg er helt enig i at tastaturene på den tiden tålte mye mer enn de gjør i dag. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Gadd ikke lese alle inleggene, men her skal dere få min historie. I det herrens år 1994 kjøpte vi oss en RÅ pc (pentium 166 no mmx). Med den fulgte det med et helt standard tastatur (med WINDOWSTASTER) Hva slags pc var det du kjøpte, og hvor fikk du den fra? Lurer nemlig litt på hvordan du greide å kjøpe en p166 i 1994 når Intel ikke lanserte pentium 166 før i 1996... Og så vidt jeg kan huske så kom ikke windowstastene før Windows 95, men i 1994 var bare Windows 3.1(1) tilgjenglig... Men jeg er helt enig i at tastaturene på den tiden tålte mye mer enn de gjør i dag. Ja, jeg stusse også på det. Jeg kjøpte ny pc i Januar 1994, og det var en 486 SX33, med 4mb ram,S-VGA, 160mb disk, 2xCD-ROM, og 16BIT Soundblaster Stereo lydkort. Og det var ganske heftig den gang. Pentium 166 kom som sagt i 1996. Windows taster kom heller ikke før tideligst i 96. Windows 95 ble tilgjenlig i Norske butikker i September 95, og tastaturene kom ei lita stund senere. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Skyline> veldig offtopic, men hvordan går det med den fartsboten din a=? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå