Gå til innhold

Oss vanedyr imellom


Anbefalte innlegg

Skyline> veldig offtopic, men hvordan går det med den fartsboten din a=?

Xantria: Har ikke vært i retten ennå, men har mista lappen frem til 10aug 2006 i første omgang, til saken kommer opp. :p

 

Så vi får se. Kan ta tid før saken kommer opp, vist den i det hele tatt gjør det, kanskje de bare ønsker å holde tilbake lappen frem til 10.aug 2006, fordi de ikke har kapasitet til å ta opp saken for retten?

 

Jaja, kjører like fint uten sier nå jeg. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F-lock er jo som alle har nevt idiotisk, men det som er helt høl i hue er at man ikke engang kan stille inn om den skal være på eller av etter oppstart. Det følger jo med et eget program der du kan stille inn hva tastene skal gjøre, så en enkel checkbox der hadde løst hele problemet! Fatter ikke at de ikke har lagt til det. De er jo bare nødt til å ha fått tilbakemeldinger på at det er delte meninger om f-lock konseptet. :thumbdown:

 

På Logitech-tastaturene kan man sette mediatastene til å gjøre omtrent hva som helst, deriblant "Bruk underliggende funksjon". Det tolker jeg som at de skal fungere som en vanlige F-taster, men det gjør de hvertfall ikke. Hvis jeg trykker F1-3 her nå uten f-lock kommer teksten "?rvpress\msimn.exe" /mail" i meldingsfeltet... :roll:

Lenke til kommentar
Helt på tampen... Støtter KT-1000 forslaget.. bruker det selv :thumbup:

Haha.. Det er enda mer jålete å ha et favoritt-standardtastatur... i hvert fall mer "geek", men det er kanskje positivt.

 

De fleste regner vel insert-knappen som irriterende, for standardinnstillingen er (tror jeg) at den overskriver tekst, og det er ingen diode på tastaturet som viser om insert er på. Hver gang jeg bommer på delete-knappen lurer jeg på om jeg har skrudd på insert, dvs. noen ganger glemmer jeg det og skriver over tekst jeg ikke vil skrive over.

 

Jeg skjønner forresten ikke hva man skal med caps lock og numlock... Hvis jeg vil ha stor skrift holder jeg inne shift. er det no' sånne "touch"-greier, eller? er venstre lillefinger for opptatt til å holde inne shift? Når det gjelder numlock skjønner jeg ikke hvorfor noen ville ønske å bruke numpaden til noe annet enn tall.

 

Hva er scroll lock til?

 

(f-lock høres jævlig ut, men jeg er heldigvis "velsignet" med et tastatur som bare har noen få snarveiknapper, et Compaq-tastatur)

Lenke til kommentar

ehasl:

 

Har du sett layouten på KT-1000? Sort, enkelt, billig og relativt lite, det innebærer at de som velger det gjerne kan skrive touch og har mer av styringen på det de gjør på PCn via tastaturet.. Musen brukes da gjerne i tillegg med tastaturet og ikke motsatt (om du skjønner)..

 

geek.. Takk :).

 

For de som virkelig er tastaturfetishister så er vel "happy hacker" tastaturet en drøm.. Søk på google og finn ut selv

Lenke til kommentar
ehasl:

 

Har du sett layouten på KT-1000? Sort, enkelt, billig og relativt lite, det innebærer at de som velger det gjerne kan skrive touch og har mer av styringen på det de gjør på PCn via tastaturet.. Musen brukes da gjerne i tillegg med tastaturet og ikke motsatt (om du skjønner)..

 

geek.. Takk :).

 

For de som virkelig er tastaturfetishister så er vel "happy hacker" tastaturet en drøm.. Søk på google og finn ut selv

Stemmer det. KT1000 er bygd for de som kan skikkelig touch. Jeg er avhengig av et tastatur som er funksjonelt, da jeg bruker linux/unix 90% av tiden. Da holder det ikke med et dårlig og dyrt windows-tastatur med alt mulig drit på. Da skal et tastatur være enkelt og funksjonelt og robust. Og KT1000 oppfyller kravene på en eksemplarisk måte. Og jeg skriver skikkelig touch.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har selv ett Microsoft Natural Keyboard Elite med USB tilkobling :D

Kjøpte det for ca 6 år siden og det LEEEEEVER enda :thumbup:

selv om det er blitt brukt som matfat i .... ca 6 år hehe!

 

jadajadajada! SHIFT-tasten funker av og til ikke.. men det er fordi jeg har mista det i gulvet X antall ganger! Sist så ble jeg så forbanna at jeg ga det en skikkelig hard rett høyre med knyttet neve :whistle: ... og jeg tenkte "ooops! det der har jeg aldri gjort før"! ... men det virka nå etter det hihi! Etter å ha lest artikkelen så sverger jeg på min bestefars grav at jeg aldri skal slå en så god venn mer!

 

JEG har ett forslag til alle dere! Hva med en

 

UNDERSKRIFTSKAMPANJE

 

for å få Microsoft til å lage et helt likt tastatur som Microsoft Natural Keyboard Elite ? Kanskje hardware kunne ordne noe slikt? .. for jeg bare MÅ ha et slikt tastatur igjen!

 

PS! OM jeg ikke får tak i et Microsoft Natural Keyboard Elite så skal jeg finne meg et som jeg blir fornøyd med, og da skal jeg kjøpe 2-to ekstra av samme sort! .. men finner jeg det.... ???

Lenke til kommentar

jeg føler med deg, men det finnes minst ett tastatur som er bedre. Cherry sitt G80-5000 gikk ut av produksjon for en del år siden. jeg betalte i dyre dommer for et brukt ett, og har nå to av de. jeg er mer en villig til å betale 2000NOK for et fungerende eksemplar.

 

tastaturene kan deles etter ønske og justeres vertikalt på seks separate punkter i forskjellige høyder. man har full frihet til å endre på ergonomien, noe som også er sunt. ellers så er anslaget noe for seg selv, tastene på et Cherry er laget for å vare og laget for å være gode. sukk. :-)

 

Japansk beskrivelse av G80-5000

Lenke til kommentar

Jeg hadde omtrent regnet med at tastelayouten ikke ble forandret..

Nå når jeg tittet på nye tastatur, fikk jeg omtret sjokk! vertfall 90% av tastaturene er jo blitt helt ødelagt! Enter har blitt redusert til en liten fjert på størrelse med "caps lock", en ny knapp (hva er den til?) har kommet over den lille enter knappen, venstre shift har blitt enorm (hvorfor?), og da har man ofret krokodilletegnene (hvem bruker det liksom :roll:).

 

På de verste tastaturene har de til og med skjendet "backspace"! backspace har de forminsket til samme størrelse som bokstavtastene tror jeg, eller så har de flyttet den. Insert har de ofret på de fleste tastaturene, til fordel for en enorm "delete" knapp..

 

Jeg er enormt skuffet, og det ser ut til at jeg må passe ekstra godt på mitt gode gamle tastatur. Å bytte til dagens vanskapninger av noen tastefjøler er vertfall HELT uaktuelt..

Lenke til kommentar

Kjenner til frustrasjonen. Jeg kjøpte selv et nytt tastatur for noen måneder siden pga en sviktende shiftknapp. Det ble et Microsoft multimedia keyboard (jeg bare gikk i butikken og sa " jeg skal ha tastatur"). Volomknapper og alt som er over f-tastene er ganske kjekt, egentlig, men den grusomme F-lock er et mareritt av dimensjoner. Hvorfor i alle dager har de laget en slik funksjon? Det er upraktisk å hele tiden måtte sjekke om den er aktivert (jeg bruker ikke en eneste av ekstrafunksjonene på f-tastene uansett).

Men det positive er at tastaturet er utrolig godt å skrive på, faktisk det beste jeg har prøvd. Jeg er ikke noe ekspert på tøtsj, men det er enkelt å skrive raskt på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...